Gå til innhold

hva skjer om man stryker på eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

om man har 5 i norsk standpunkt både hovedmål og sidemål og stryker på eksamen, må man gå omigjen da?

(i klassen til søsteren min har 6 stryket i norsk hovedmål, og 5 i norsk sidemål, å vi vet ikke hva hun har fått enda.... litt nervøs!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel ta eksamen opp igjen? Kan jo gå opp som privatist... Er det vgs, eller?

Skrevet

jepp, da bare mister hun et helt år tror jeg?

er såååååå glad det ikke er meg som sitter og venter på en karakter der strykprosenten er så høy. da hadde jeg død!

Skrevet

stryler man p eksamen, så må man melde seg opp til eksamen på nytt.. Trenger ikke gå hele faget om igjen..

Men med så høye karakterer til vanlig skal det vel mye til å stryke på selve eksamen.. Da må hun ha hatt en dårlig dag..

Skrevet

Om det er vgs må du nok ta faget om igjen for å få studiekompetanse.Men allerførst benytter du deg av klageretten din om du skulle stryke. Da vil en annen sensor se på oppgavne din, og kanskje du får ståkarakter:)

Skrevet

Vet noen som har kommet inn på privat høyere utdanning uten generell studiekompetanse med forbehold om å ta opp en eksamen hun hadde strøket på det første semestret ved det nye studiet. Om hun da ikke stod, måtte hun evnt ha droppen ut av utdanningen.

Skrevet

Aldri hørt om at man har fått kommet inn med forbehold nei..

MAn ettersender jo vitnemålet når man har fått eksamenskarakterene..

Stryker man, får man ikke studieplassen om man ikke har studiekompetanse..

Skrevet

læreren hennes har vært helt sykt snill tror jeg. for oppgaver jeg får 3 på får hun 5 på osv. (vi har tatt norsk begge to, men ikke på samme skole, jeg fikk 4 :) på eksamen )

hm... det har vært mange som har fått gode karakterer i klassen, så noen av de med gode karakterer må jo stryke med så mange stryk.

det eneste som er "fordel" er at om hun stryker begyner vi på sosionomstudiet samtidig. men det er jo nitrist om hun må vente et år pga 1 eksamen!

Skrevet

det var det jeg trodde!

hm... hun får vite det i morgen. angst!

Skrevet

Etter som det var privat skole, BI, så tok hun kontakt med skolen og ordnet det. Men dette gjelder ikke statlige skoler nei:)

Skrevet

det går nok bra..

Sitter her å venter på 2 eksamener selv.. Står jeg på disse så trenger jeg ikke stå på en eneste eksamen igjen resten av mitt liv!!!

Høgskole krl og matematikk dette da.. Sommerfugler i magen..

Masse lykke til (og tviler på at de har sensur på en søndag.. Da får hun nok mest sannsynlig vite det på mandag)

Skrevet

ja BI er genialt sånn sett! de gir f, så lenge det er plass. har gått på BI selv, og det mens jeg gikk på vgs.

men det går ikke med sosionomstudiet. om ikke det skjer underverker.... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...