Gå til innhold

Ang. kjøping av babyutstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøpe litt etter litt når det gjelder de store tingene som stellebord, bilsete, vogn osv, sånn at det ikke ble så mye penger på en gang.

Men tenkte på om det kanskje lønner seg å kjøpe alt på en gang på en plass? Får kanskje litt avslag da siden det blir en del penger, eller?

Hva er best dere som har gjort dette før? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk gode rabatter på alt annet enn vognen denne gangen, da Emmaljunga visstnok ikke tillater at man selger vognene med rabatt... Forrige gang handlet vi i alt i en annen butikk og fikk da 20 % rabatt på alt, inkl. vogn. Det varierer vel fra butikk til butikk hvor mye rabatt man får, men jeg vil tro de fleste tilbyr en form for rabatt når man handler for store summer. Det har lønnet seg for oss, begge gangene. Heldigvis bidro feriepenger og skattepenger til at alt kunne kjøpes i ett, og da mener jeg ALT.

Lykke til med shopping! :-)

Skrevet

Det var tanken min også.... Sjekket litt men det var veldig lite rabatter.

Nå kan det hende at det gis rabatter på andre vogntyper, men Emmaljunga fastsetter sine priser og det var ikke mulig å oppnå noe rabatt på selve kjøpet av vogn/ bilstol.

Olsen opererte med gavekort på kr 500 ved kjøp over ti tusen og jeg tror det var noe liknende på Babymiljø (Stavanger).

Så vi valgte å fordele kjøpene over flere lønninger.

Men du kan jo bare ta en telefon til butikkene og spørre hvilke pakkeløsninger/ rabattordninger de eventuelt har?

Skrevet

Det kan kanskje lønne seg, men vi valgte å fordele det litt utover, for å få råd til det, rett og slett. Siden vi fikk penger til vogn, valgte vi en Emmaljunga som vi handlet i Sverige og sparte noen kroner på. Kjøpte også et enkelt, billig stellebord i Sverige. Andre ting har jeg tatt etter hvert som jeg har funnet gode tilbud.

Skrevet

Ok, takk for svar :) Ja tenkte jo at jeg skulle benytte sjansen nå som jeg har fått feriepenger og får snart skattepenger.. men så får vi sprinkelseng og vugge. Vi skal også få penger til vogn av foreldrene mine. Så de store tingene blir jo til slutt bare stellebord og bilsete :P Og det blir jo ikke en stor sum akkurat.

Og mens jeg har dere her..hehe.. Jeg vurderer å kjøpe stellebord med badekar, men har sett på en del tråder at dette er bortkastet? Vi har kun dusj, ikke badekar så har ikke mulighet til å ha et sånt babybadekar som vi setter oppå et vanlig badekar. Og hvis vi da kjøper heller en badebalje må vi sitte på gulvet å bade barnet? Hehe, tenker på alt mulig rart..

Skrevet

Jeg har samme problemet med plass på badet. Kunne hatt liten balje på vaskemaskinen, men det hadde blitt liten armplass. Så vi gikk for kommode med integrert balje sist, og synes det fungerte kjempefint vi. Hadde aldri noen problemer med søling av vann på klærne. Har sett at mange klager på den løsningen her inne, men jeg har som sagt bare gode erfaringer. Brukte baljen i kommoden til lillemor var ca 5 mnd og etter det tok jeg den samme balja inni dusjen og holdt henne mens hun badet. Tok ikke mer enn et par mnd før hun satt støtt selv, og etter det har vi brukt Ikea sin badebalje i dusjen. Hun er 22 mnd snart og bruker denne løsningen fortsatt. Det fine med den kommoden vi kjøpte er at den er fin å se på (whitewash med stålhåndtak) og vi kan demontere hjulene og sette på ordentlig ben som fulgte med kommoden. Så denne kommoden kan vi ha i mange år fremover.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Tenkte at kravet mitt til en slik løsning måtte være akkurat det at baljen i kommoden kunne brukes til hun er ca 5 mnd, så det var positivt! Er netopp det du sier med kommoden også, den kan jo brukes etterpå også, trenge ikke stue den bort. Tror jeg går for den løsning du har gjort Koseklumpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...