Athele Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Er det noen som kan hjelpe meg med en liste over hva jeg trenger til snuppa mi kommer i sept? Er helt grønn...
Figa *Fødeklar* Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Jeg vet ikke hva som er den "perfekte" listen, min jente kommer om 19 dager og dette har jeg til henne: *Bæresele *Vogn *Bilsete *Vugge/seng (*madrass, *dyne, *pute, *sengetøy, *laken) *4-5 bodyer *4-5 strømpebukser *Sokker *Ullundertøy *Tåteflasker og brystpumpe *Smukker *Luer *Saueskinn *Varme ytterklær Det er nok en del mer, men ikke noe som jeg kommer på i slengen.
Figa *Fødeklar* Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Så kan du jo også se i Utstyrsguiden i menyen til venstre. Der var det en litt bedre liste enn min. Hehe.
Athele Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2008 Tusen takk for svar... neimen ikke lett dette her.. hehe.. lykke til!
Yvonne04&Leon08 Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 har termin i begynnelsen av september. har kjøpt: *bæresele *vogn *bilsete *seng(madrass,dyne,pute,sengetøy,drykidd overmadrass) *5 bodeyer *4 strømpebukser *sokker *ulldress og div.ullklær( anbefaler deg og handle fra www.nostebarn.no) *luer *saueskinn *tutter og tutteflaske. *vaskekluter og gulpekluter. *1 helseteppe og ett annet mjukt og deilig ett på kid, og ett ullteppe. *stelleveske *stellebord og div.stelleutstyr. sikkert noe jeg har glemt også, men har ei jente fra før og syns det er viktig med ullklær det er dem beste klærna man kjøper og dem holder seg godt.=)
dulille junivenn Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Hei hei. Jeg har sammenfattet en liste fra "gravid", "BAM", "svangerskapsdagboken", og den boken jeg fikk hos jordmor.. Det er helt sikkert ikke alt som er like nødvendig- men jeg har skrevet det ned, og laget meg en avkryssingsliste. Da vet jeg iallefall hva jeg har og hva jeg ikke har... Skriver den inne her jeg, så kan du selv vurdere hva du føler er nødvendig. KLÆR: 6-8 langermede bodyer 6-8 kortermede bodyer. 3-4 sparkebukser/dresser/bukser 1-2 bomullsjakker 3-6 pysjer 1-2 luer 1-2 helsetepper sokker strømpebukser "UT PÅ TUR" barnevogn regntrekk insektsnett parasoll vognpose handlenett bilstol bæresele "UTSTYR" bleier bleiebøtte innmat til bleiebøtte vaskekluter frottehåndkle badetermometer neglesaks febertermometer såpe badeolje sinksalve stellebord og stelleunderlag badebalje el. gulpekluter siklesmekker "SOVING" seng madrass med avtagbart trekk tisselaken laken dynetrekk sengekant (til sprinkelseng) babycall ammepute. Håper denne listen kan være litt til nytte. Mange av tingene er jo individuelt hvorvidt man trenger eller ikke. Jeg er selv førstegagnsfødende, og har ingen erfaring. Men synes det var så nyttig med en slik liste.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå