Gjest Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Har lyst til å dra en tur på hytta i sommer. Men vi har en primitiv hytte uten innlagt vann og strøm. Vi har kjøleskap som går på propan, så det med maten er jo ikke så store problemet. Det er heller det med vann. Vi bruker å hente drikkevann fra en stor, rennende bekk. Men er det fornuftig å drikke det når man er gravid? Til å vaske, både kropslig og til andre ting, henter vi vann fra et stillestående tjern, som ikke har noe vanntilsig fra bekk. Bør jeg unngå å vaske meg i tjernvannet? Bør jeg ta med meg vann på flaske til drikkevann? Andre ting jeg bør tenke på?
Maya_1 Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Og jeg skal på telttur i sommer, med enda mindre fasiliteter Ser ikke på dette som noe problem. Man kan vel bade/vaske seg i hvilket som helst vann, og maten blir jo uansett varmet. Jeg ville kanskje hatt med drikkevann hjemmefra da. Eneste jeg har med ekstra er sånne antibakterielle reiseservietter, til å vaske hender og slikt.
umpa lumpa Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 det finnes rensetabletter å kjøpe for å ha med på tur, har ikke prøvd dem selv men antar at apoteket selger dem. Så slipper dere å bekymre dere :-)
** 2 prinsesser og en til** Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Vi skal bo 4 uker i sommer på en primitiv hytte uten vann og strøm. Vi henter også vann fra en brønn som brukes til både mat, vask og drikke. Dette ser ikke jeg på som et problem i det hele - har faktisk aldri slått meg at det kan være det Jeg tror absolutt ikke dette er noe å tenke på så lenge man ikke drikker fra et stillestående tjærn
<3 mine søte små<3 Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Hvis du er usikker ang vannet.. kan du koke det på forhånd. ta det på flasker å la det stå å kjøleskapet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå