Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ja, nå er jeg på overtid...typisk 1.gangsfødende sier de. Er det noen som kan dele litt erfaringer ang. det å bli satt igang etter 14 dager? Er det vondt og hvordan har det gått med dere? Blir fødselen lang da eller? Hører så mye rart om det...

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble satt igang rundt terminen pga svangerskapdiabetes..men blir uansett det samme da :)

fødsel nr 1:

Kom på sykehuset kl 8 om morgenen. Fikk modningspille kl 09. man skal da ligge i ro i 2 timer. Etter det kan man få gå som man vil. Ned i kiosken å kjøpe deg blad om du vil :)

Klokka halv fire fikk jeg ny pille og lå da ro i 2 timer igjenn. På kvelden begynte jeg å kjenne litt mensmurringer og fikk hyppige kynnere..kjente iallefall ut som kynnere. husker jeg ringte BF i ti tiden å sa det var ikke noe på gang enda. Jeg lot han være hjemme så kunne jeg ringe visst fødselen nærmet seg.

Ved leggetid så kjente jeg disse småriene, som ikke var noe vonde. Jeg var ikke noe mere moden enn før. Så jeg fikk da en paracet og en sovepille, så jeg skulle få sove den natta. De trudde ikke det kom til å skje noe den natta der. Men lot meg likevel ligge på fødeavd istedet for barselavd.

Fikk jeg sove? nei..riene begynte å ta seg opp de :) Så plutselig hadde jeg 3 cm åpning. Tenkte det var på tide å ringe BF (hadde 20min å kjøre) Da han kom på sykehuset så var jnte ute innen en time :)

Jeg hadde jo en drømme fødsel..fra jeg hadde 3cm åpning til hun var ute tok under 2 timer:)

Født halv fire den natta

fødsel nr 2:

Var inne til vurdering på sykehuset kl 09. Var moden nok (en dag før terminen) Så fikk beskjed om å komme kl 13. Da jeg kom fikk jeg klyster (fikk det med nr 1 også) Så etterpå fikk jeg en gele kur sånn ca halv 2. Lå i ro i 2 timer.

Ikke så lenge etter begynte jeg å få disse mensmurringene og masse kynnere. så kl halv åtte på kvelden så sjekket de om jeg hadde fått åpning eller blitt moden. siden jeg hadde disse småriene (ikke vonde)

Skulle ta vannet visst, men det var ikke mere modent. Så de spurte om jeg ville ha en gelekur til..jeg sa ja.

Skulle ligge i ro i 2 timer igjenn..men etterhvert begynte riene å komme. Ba de ringe BF. Rett etter han kom gikk vannet, og jeg hadde ligget 1,5 time etter kur nr 2. Skulle ligge ut den siste halvtimen likevel..

Før jeg hadde kommet meg over i fødesenga kom pressriene hehe. Så da var det å lempte meg over. Jenta kom ut halv elve den kvelden. Så fra 3cm åpning til hun var ute gikk 2t og 25 min

Det at jeg husker det så godt var at jeg var på svanerskapkontroll med JM i går og vi gikk igjennom disse fødslene mine hehe. derfor husker jeg klokkeslettene :)

Så jeg har bare positive erfaringer begge gangene. Og prøvd både modningspille og gelekur :)

De gi 2 piller første dag..trur det skal gå ca 6 timer mellom hver kur. Skjer det ikke noe da får man en neste dag..lit usikker om det er 2 eller bare 1 på dag 2. skjer det ikke noe da blir man satt på drypp som jeg mener er på dag 3. skjer det ingenting kan man ende med keisersnitt.

Men med meg var 2 piller/gelekurer nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...