Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hormonspiralen min har forsvunnet og jeg har fått time til Ullevål sykehus i juli for å fjerne den..Lurte på om det er noen her inne som har opplevd det samme og som kan forklare meg hva de gjør på sykehuset, altså hvordan den fjernes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne av meg opplevde det, og det viste seg at spiralen hadde snudd seg feil vei. Hun fikk ikke fjernet den, fordi de mente den fortsatt fungerte !! Så hun gikk slik i 2 år. Endte med at hun måtte fjerne livmoren fordi det dannet seg en stor cyste rundt. Så godt du får den ut tidlig.

Regner med de fjerner den på samme måte som vanlig, men med smertestillende/narkose? Men det har du vel kanskje fått beskjed om.

Men har du tatt ul eller røngten så du vet den er der inne? At du ikke bare har mistet den?

De må muligens åpne mormunnen om den ligger lenger inn, derfor gir de deg nok smertestillende/narkose.

Vil tro det blir omtrent som en utskrapning?

Skrevet

Å nei :( Er det jeg frykter.

Måtte inn en uke etter fødsel å ta en utskrapning fordi de ikke hadde fått ut hele morkaka mi.. Ville helst slippe noe sånt igjen.

Saken med spiralen min er at jeg satte den ikke for 2 mnd siden, og da lot legen trådene være veldig lange.. Og da etter 3 uker skulle klippe trådene kortere klarte hun å dra spiralen litt ut. Hun måtte da prøve å dytte den på plass igjen. Et par dager etter skulle jeg sjekke den igjen, for jeg kunne ikke kjenne trådene lenger. Da kunne ikke legen finne den heller, og mente hun hadde klippet trådene for korte. Bortkastede penger, spør du meg... :( Har ikke fått time til Ullevål før 18 juli, og synes det er alt for lenge å gå å grue meg.. Har masse vondt og blør en del. Det var et rent H***** å sette den inn, så jeg gruer meg veldig til å ta den ut.

Blir veldig glad hvis det er flere her som kan fortelle meg om hva det er jeg skal igjennom ??

Skrevet

Jeg vet bare at jeg har time 18 juli på Ullevål sykehus.. Har ikke fått noe beskjed videre og aner ikke hva det er jeg egentlig skal... Annet enn at den skal fjernes.

Skrevet

åååherreguuud! jeg skal dytte inn min i morra...da er ikke dette akkurat morsom lesning! nå gruer jeg meg, iallefall!!

har litt lyst til å droppe hele greia!

var det legen sin feil?

isåfall, ville jeg kanskje klaga til fylkesmann, eller kontakta pasientskade org.

hadde en kollega av meg som måtte inn å operere ut spiralen sin, dette er lenge siden. så jeg husker ikke hva om skjedde, men har iallefall hørt om det før, da!

*klapppåskuldern* går nok bra!

Skrevet

Ja, dette var legen sin feil.... Fikk til og med beskjed om at hun ikke kunne sette spiral!!! Har lyst til å gå videre i denne saken her, for dette er for drøyt!

Skrevet

Kontakt pasientskadeerstatninga og legeforeningen.

Skrevet

Jeg har sendt et langt brev til fastlegen min, også skal jeg se hva jeg får til svar før jeg evt. går videre. Det er jo ikke sikkert at det er noe skade som har skjedd, men det har blitt veldig dyrt for meg, og kunne tenkt meg litt penger refundert hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...