Gjest Sekretøsa Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Er detta normalt da? Aldri vært borti det før jeg.. Men ho står og skriker når ho spiser....
SaftSuse *Overtid* Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Aldri vært borti jeg heller....! Ho kan ikke hå fått et sår i munnen eller i halsen, så det er vondt når ho spiser?? Bare en idè jeg fikk... Eller kanskje ho synger for maten, hihi )
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 ja, var det jeg lurte på og.. men nå skriker ho stort sett hele tida *frustrerende* Har ikke sovi så dårlig siden eldstejenta min kom til verden. Men noen her inne sa at det gikk over, så...da får jeg tro det.
Ksenia & Anjem Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 skal du ikke enagng sjekke hva det er ? hun har sikkert vondt når hun spiser..er ikke normalt for katter å stå å skrike når man spiser vel? hvis det er noe hun plutselig har begynt med, ville jeg absolutt sjekket det
Ksenia & Anjem Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 ehh?? kanksje hun har vondt noensteder???
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Mamma26: Jeg spør fordi pusen er fersk, har vært her i 2 dager, og er utrygg, og mjauer/skriker masse. Det er ikke noe "ulyder" fra henne når hun ligger på fanget vårt, utenom et og annet mjau i ny og ne. Igår satt hun i vinduskarmen og hylte ut, sikkert fordi hun savner mammaen sin. Når det er sagt, så mjaua hun FØR hun begynte og spise, men mjaua mens hun spiste også....
Ksenia & Anjem Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 Da burde du kanskje skrevet det i hovedinnlegget ditt? Det er vanlig at man tar utgangspunkt i det og det er ikke alle som kanskje har fått med seg at det har vært tidligere innlegg om katten?
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #10 Skrevet 21. juni 2008 Hvor gammel er katten? Er hun veldig kjælen og styker seg mer enn vanlig inntil dere? Løfter hun på halen/rompa når dere klapper henne på ryggen? Kan jo være at hun har løpetid og derfor er litt ekstra vokal. (Hvis hun ikke er sterilisert selvfølgelig) Men veldig vanskelig å si noe om dette uten å se hvordan katten oppfører seg så jeg ville tatt henne til eller ringt dyrlegen ihvertfall, for å være på sikre siden. Skal ned på apoteket og hente øyedråper til min egen rufsete tiger som har vært i krigen igjen...
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. juni 2008 #11 Skrevet 21. juni 2008 Vi har fått en ny pus i hus, som er 8 uker gammel. Hun mjauer konstant, savner sikkert sitt gamle bo. Er ikke heeeelt trygg på oss enda, men det har blitt mye bedre. Nå leker hun med leka si, og kommer til oss hvis vi har henne i sofaen. Hun skriker på natta, og litt på dagen, og skriker når hun spiser. Sånn? Så, er det normalt at de skriker når de spiser?? Det har nemlig ingen av mine andre katter gjort (som jeg forøvrig har tatt til dyrlegen når jeg har mistenkt at det har vært noe galt med)
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. juni 2008 #12 Skrevet 21. juni 2008 Morsomt nick Se forøvrig hva jeg skrev over... så nei, ingen løpetid enda ;o)
hit og dit Skrevet 21. juni 2008 #13 Skrevet 21. juni 2008 Var ikkje dette ein katt som ikkje var tam? Kan hende ho er vane med å jage søsken fra maten sin. Er jo kanskje greit å sjekke om det er noko som er vondt når ho spiser, men det høyrer du sikkert på type mjauing.
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. juni 2008 #14 Skrevet 21. juni 2008 Joda, tam er ho, men ho og resten av søskenflokken er ikke vant til og være inne. De er ikke så veldig sosialisert med mennesker. Men som sagt, akkurat det kommer seg... tror det bare er redsel for et nytt sted... Men har som sagt aldri vært borti katter som mjauer så mye (ikke av mine egne, hvertfall)
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #15 Skrevet 21. juni 2008 Klarer du å få sjekket i munnen hennes da? At ikke det sitter et fremmedlegeme der som plager henne eller at hun har lekt med tråd som har festet seg rundt tungebasis. Det kan være litt stygt i så fall så det bør du få dyrlege til å fjerne på en trygg måte. Ikke like lett å se i munnen på en katt hvis den ikke vil samarbeide selvfølgelig Lykke til med pusen uansett. Håper hun blir bedre snart.
hit og dit Skrevet 21. juni 2008 #16 Skrevet 21. juni 2008 Eg ville sjekka munnen slik som mammatildiverseantallbein skriver. Men det kan hende mjauinga henger igjen fra flokklivet. Me hadde fire kattunger heime ifjor, der den eine benytta seg veldig av ytringsfirheten, han var ledaren i flokken og spiste først. Som sagt tidligare, på han så høyrte me at det var preik og ikkje smerte mens han spiste. Desse var veldig sosiale også, og tøffe i trynet. Den lille krabaten var knallhard, og han skremte vettet av beagelen min (som forøvrig er ei pyse). Katten nekta bikkja å komme opp i andre etasje, så bikkja vart sittande i trappa og grine. =) Håper ho blir tryggare snart. Las i går at ho sov i hetta di, det er sikkert ein genial måte å få ho kjent med deg og dine lukter/bevegelser på. =)
LizzyG Skrevet 21. juni 2008 #17 Skrevet 21. juni 2008 Når du skriver at hun skriker når hun spiser så ville jeg også ha tatt hun med til dyrlegen, eller i det miste ringt dyrlegen for å høre. De kan gi deg et bedre svar enn noen her inne kan. Synes du egentlig svarte mamma26 litt frekt når hun foreso dyrlegen også.
Duracella Skrevet 21. juni 2008 #18 Skrevet 21. juni 2008 Jeg lurer på hvordan hun skriker, jeg? Er det høyt og pipende som når hun roper på mamma eller har vondt, eller legger hun stemmen dypere og mjauer på en knurrende, advarende måte? Sitter hun litt sammenkrøpet og stiv ved matkoppen og skuler på dere, eller? Katter kan bråke veldig hvis de rett og slett er sinte eller redde for å bli frastjålet mat, og hvis hun er ganske usikker på dere enda, så? Kikk inni munnen hennes uansett. Hvis hun spiser bra og får i seg det hun skal, har hun antakeligvis ikke smerter.
Nit@™ Skrevet 21. juni 2008 #19 Skrevet 21. juni 2008 Pusen vår gjorde det samme da hun kom til oss. Men hun var bare 5 uker da hun kom, fordi mamman hennes ikke ville ha noe med ungene sine å gjøre lenger. Hun hylte når hun åt, samt satt i vinduet og "hakket tenner" og hylte. Det med maten er vel litt "angrep er beste forsvar", der er jo vandt til å kjempe litt om maten. Pus fant sin trøst i hunden vår. Kan tenke deg han var fortvilet når hun skulle finne seg en melkesvett ;o) Hun roet seg ganske fort, i løpet av 1 ukes tid. Var ikke noe galt med vår pus i alle fall, men du kan jo følge litt med.
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. juni 2008 #20 Skrevet 21. juni 2008 Det var ikke ment som frekt, det var ment som et reelt spørsmål fordi jeg trodde dette var normalt når de var såpass nye i nytt hjem.
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. juni 2008 #21 Skrevet 21. juni 2008 Det er ikke smerte-mjauing ( sånn jeg er vant til) det virker mer som et lengselskrik... Drakk og spiste igår uten denne skrikinga... Ho har ikke lekt med noe som helst, siden ho har ligget i kurven sin. Men, ringte dyrlegen og spurte, og hun sa det var helt normalt når pusen er vant til og være ute. Det er hennes måte og rope på mamma på. Men takk for svar!
LivetErEnLek Skrevet 21. juni 2008 #22 Skrevet 21. juni 2008 Hvor gammel er denne kattepusen deres da? Vet at mange gir bort katteunger alt for tidlig, og at de da kan fremvise den type adferd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå