Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å sette barna i spisestol. Vi har en hvit stol fra ikea med oppblåsbart trekk til. Hun sitter helt stødig, men jeg lurte å om det var litt for tidlig.. Hun er 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene skal ikke sitte i slike stoler før de selv klarer å sette seg opp(uten hjelp av foeldrene), men om det kun er under måltidene går det nok greit.

Skrevet

Jenta vår begynte å sitte i høystol ved 6-månedersalderen. Nå er hun godt og vel 7 måneder og sitter uten støtte på gulvet, så nå har jeg ingen betenkeligheter med å bruke høystol ved måltider.

Jeg tenker bare på dette med fotstøtte.. Disse Ikea-stolene har vel ikke det? Har ikke noen holdepunkter på om det kan være skadelig på noe vis at det ikke er fotstøtte, men jeg bare tenker det ville vært ubehagelig om jeg selv skulle måtte sitte å dingle med beina i en stol.

Uansett, det går nok helt greit at jenta di sitter i høystol :-)

Skrevet

Om de klarer å sitte selv på gulvet er noe helt annet enn om de klarer å sette seg opp selv. Det er en del foreldre som setter opp ungene sine før de klarer det selv, selv om dette ikke er annbefalt av fysioterapauter på grunn av hva dette gjør med ryggen til ungene.

Men korte stunder under måltidene skulle være greit om det ikke ble noe lengere enn 10 min og de var ca 6-7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...