me84 Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Hei jeg er nå i 6pp og har ikm ca 28-29 juni. Problemet er at jeg skal i bryllup 28 juni ! Jeg er vanligvis ikke den som takker nei til alkohol på slike tilstelninger og lurer på hva jeg skal gjøre,for jeg kan jo i prinsippet være gravid/eller ikke... På den ene siden tenker jeg å ta et lite glass vin bare for å slippe spørsmål og vente med å teste til 29.......på den annen side føles dette feil,for jeg kan jo egentlig teste noen dager før dette,men da(hvis den er positiv,noe vi håper på) må vi jo si det til familie og venner som skal i bryllupet allerede samme dagen vi får vite det selv,og det har jeg ikke så lyst til. Og jeg vet at det ikke funker med;jeg kjører,pensilin osv for jeg tror enkelte går å "venter" på at vi skal ha barn! Å, hva skal jeg gjøre?!?!
Eva76 Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Hei Jeg har vært prøver i over to og et halvt år nå, og føler jeg begynner å ha erfaring på feltet. Nå har aldri jeg vært den som har drukket mest på fester, men har som oftest tatt et glass eller tre... Nå i prøvetida har det vært fester/arrangement som har falt sammen med ikm eller mellom el og ikm hvor jeg ikke har tort å drikke. Har da som oftest en unnskyldning klar. Jeg sliter litt med hoftene noen ganger, så de er greie å skylde på "blir bare verre når jeg drikker" Den med penicilin kunne du ser jeg, så har jeg også hørt om de som har et glass i hånda men som ikke drikker innholdet, men heller det ut eller over i partnerens glass ved anledning. Er det åpen bar der kan du jo mikse dine egne drinker som ser ut som alkoholholdige. Ang at folk venter på at dere skal få barn -det gjør de til oss og, men etter x-antall fester i det siste hvor jeg drikker på den ene og kjører på den andre får vi ikke direkte spm om akkurat det lenger (skjelden i allefall) Å vente med å teste til dagen etter for å ikke vite når du tar et glass eller fler synes jeg egentlig blir litt å holde for øynene og late som om alt er greit. Test på morgenen før du drar. Kansje har tanta allerede kommet før det blir noe problem i det heletatt.
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Hei på deg Hadde jeg vært deg hadde jeg testet før bryllupet, om testen var positiv hadde jeg enten om mulig bett om alkoholfri vin (ingen som merker sånt i et bryllup) om ikke det er et alternativ hadde jeg smuglet med meg en flaske med alkoholfri vin så slipper du å si det Jeg fersket min svigersøster i å gjøre det å det var bare jeg som gjorde det også. Er du lur nok klarer du det Lykke til da
Gjest Tina-Mari Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Oi så spennende! Vi er prøvere og nygifte (23.mai), og bor i Spania.... Vi har ikke mye familie her nede...kun en kusine(!) men for noen falkeøyne hun har! I det siste har jeg vært forkjøla derfor har jeg skyldt på det... Neste helg derimot skal vi ha poker kveld... Det betyr høy glassføring... Jeg planlegger å blande en flaske med "sprit" fordi jeg liksom blir så oppblåst og tissatrengen av øl... Skal det være servitører i bryllupet så er det bare å snakke med en av dem. Så fort en flaske med vin er tom, så kan de helle over din alkoholfrie vin på den. De serverer deg..oi..den var "tom"....en annen vin til noen andre.. Ellers så er det greit å la de se deg med vinglasset. Late som du drikker, så sipper gubben din av ditt glass også innimellom. Men test før bryllupet, og gi oss beskjed!' Lykke til!
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 det samme dilemmaet her..men jeg skal i utdrikningslag og er gravid.. jeg tenkte å kjøpe ei flaske med alkoholfri vin og tømme over på ei flaske som har "alkoholettiketter" på..må finne ei flaske med skrukork tror jeg.. også skal jeg kjøre dagen etter..så da har jeg ei unnskyldning for å ikke ta den heelt ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå