Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 3 mnd til neste helg.

Han har alltid tatt flaska greit (jeg har ikke nok melk)

Men har nå NEKTET i 4 dager..

Har prøvd å gi han med skje,kopp,tutkopp,beger,sprøyte,hjelpebryst...ja alt!!

Men han bare spytter ut,brekker seg,og blir sint!

Har snakket med helsesøster..hun har ikke flere forslag..:/

Kan dere hjelpe?? :)

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff - det der er ikke moro. Jr. nektet å ta flaske fra 3-6,5mnd alder... Men han fikk kun flaske når mor ønsket et par timer til shopping eller at bf skulle få ha noen timer uten meg hengende på slep, og ikke pga lite melk, men det gikk rett og slett ikke.

Men vil tro at om du virkelig har for lite melk og han har behov for det ekstra tillegget at han da tilslutt tar flaska?? tror du ikke?? har ingen erfaring så må liksom bare gjette... Prøvd forskjellige typer flasker??forskjellige typer mme??

Skrevet

men skulle tro han var sulten nok til det etter 4 dager..?

ja prøvd mange forskjellige flasker!

har også prøvd ulike mme ja..

:(

Skrevet

Hmmm.. kanskje ikke han trenger mer enn det han får fra puppen da...?? - aner ikke jeg, vanskelig med dette mat greiene. Min har nå vært syk i to dager og veide plutselig drøye 300g MINDRE enn han gjorde for to mnd siden... ikke bare bare for en liten kropp å få omgangssyken..

Åssen er allmenntilstanden hans?? sutrer han mye?? virker sulten? går han ned i vekt?

Skrevet

ja er ganske vanskelig...

oi da, stakkar...:/

Den er bra..

Sutrer igrunn ikke mye

Spiser på hendene sine hele tida,men det har han gjort lenge, gjorde han den tida han tok flaske også,så det er vel ikke pga sult...

Går ikke ned i vekt nei, men går opp sent...

Veide han idag, gått opp 100gr på 8 dager..

Skrevet

Har du prøvd å la noen andre gi flaske?

Kan hende det går bedre.Deg forbinder han med pupp.

Skrevet

Prøv sugerør, det var det eneste som funka for tassen her, fra 2 mnd til 2 år.

Skrevet

Ja, sugerrør kan du prøve. Jeg måtte klemme litt på boksen for at han skulle skjønne greia første gangen, men etter det satt det...

Ja, syntes veldig synd på ham de siste dagene - endte med sykehusinnleggelse fordi han streiket fullstendig tilslutt og nektet å drikke på toppen av at han ikke spiste... Meeen på bedringens vei nå, har spist i dag og formen kommer seg.

Spiser på hendene gjorde min også i mange mange mnd. Tror de fleste babyer gjør det. (uten at jeg er noen ekspert..hehec",) ) Om han ikke sutrer eller virker misfornøyd så tenker jeg kanskje at det ikke er noe stress, at han har det bra med det han får av deg?? Går opp tregt er din ikke alene om , min er også slik, er veldig slank i fht til de fleste barna på hans alder, men han følger høyde/vektkurven sin fint!!

Evt kan du jo få en time hos fastlegen å ta opp problematikken om du er bekymret for om han ikke får i seg nok næring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...