Gå til innhold

hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye spiser ditt barn? og hvor mye veier han/hun? hvor ofte? hvor gammel? er litt nyskjerrig på hva andre spebarn spiser.... har en som er prematur her.er litt usikker på om han får i seg riktig mengde mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter;)

Skrevet

Aner ikke hvor mye han spiser. Fullammer. Har frem til siste uken spist forholdsvis ofte. Nå er det i hovedsak hver 3.-4. time, men kan være hyppigere på kvelden.

Hva sier hs da? Veier barnet lite i forhold til lengden synes du?

Skrevet

de sa ikke stort. bare at jeg skulle følge med på vekten. vis han gikk opp så kunne jeg fortsett sånn.

Skrevet

hvor prematu?

Liollegutt fikk mat hver 3. time helt til vi forlot sykehuset.. Da begynte han med hver 2. time..Nå spiser han gjerne hver 2. time på dagen, men sovergjerne 5-7 timer på natta før an vil ha mat igjen.. Han er 6 uker prematur.

Nå er han 5 mndr og 7,8 kg. Ved fødsel var han 2,6 kg..

Jenta mi fikk mat hver 3. time på sykehuset.. Dette fortsatte hn med til hun begynte med fast føde.. Også 6 uker prematur.. Nå snart 5 år.

Skrevet

han er født 4 uker for tidlig. husker du hvor mye han spiste rundt 2 ukers alderen? han er snart 2 uker. å spiser hver 2-3t. ca 30 ml (varierer litt)

Skrevet

Min første var ikke prematur men på overtid enda var hun 2600 gram da vi kom hjem og 52 cm lang. Tynn liten frøken som trengte mat ca hver 3/4 time.

Hun kom seg raskt så noen uker etter vi kom hjem kom vi inn i en rutine så tiden mellom matinger ble lengre og lengre.

Tulle 2 var stor jente så da var det litt mer bedaglig i starten så hun fikk mat når hun ønsket.

Maaaasssse lykke til

Ps trekk pusten og slapp av. Jeg var skrem når jeg kom hjem som førstegangsmamma med tynne lille prinsessa men har gått stråååååååålende. Det gjør det med din også koooos.

Skrevet

hva er egentlig vanelig å spise i ml når man er 2 uker gammel ca?

Skrevet

dytter;)

Skrevet

dytter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...