Gå til innhold

Sexgal mann eller frigid kone..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, teit overskrift, men jeg kunne tenkt meg noen innspill fra folk i samme situasjon som oss: Et ellers lykkelig par med to små barn (vært sammen i 9 år), ganske krevende fulltidsstillinger, mann som reiser en del + hus, hage og alt som hører med. Det jeg lurer på er hvor ofte det er "vanlig" å ha sex? Vi sover sjelden uavbrutt hele natta pga barna, noe som gjør at i alle fall jeg alltid er trøtt. Saken er at vi har vidt forskjellig behov når det gjelder sex, og det sliter veldig på et ellers topp forhold. Det jeg vil er vel å høre at det ikke er jeg som er kjip, men noen gode råd mottas også med takk. Og jeg er som sagt interessert i å høre fra folk som har det godt i forholdet sitt, ikke fra de som ikke tåler trynet på motparten ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er lykkelige, slitne og med konstant manko på søvn. Og søvnbehovet er faktisk meir grunnleggande enn behovet for sex, det gjeld begge to. Men så ammar eg minsten, og det gjer at eg nok har mindre lyst enn til vanlig (hormonar og slikt), og eg får jo også dekka behovet for nærhet og kroppskontakt, så mannen kunne nok tenkt seg litt hyppigare sex enn det vi har no.

For oss slit det ikkje, fordi vi begge tenker at dette er midlertidig. Dessutan er kvaliteten på sexen god, og vi har vel heller ikkje vidt forskjellige behov. Forskjellen er der, men ikkje kjempestor, om du forstår.

Etter det eg har lest, er alt vanlig kva frekvens gjeld. Gjennomsnittet er vel to-tre samleier i veka, men statistikk er ikkje eit godt mål alltid. Vi ligg no på ca 1g per veke, men satser på å jobbe oss oppover på listene...

Hvis ein har det bra ellers, er det vel eit godt råd å strekke seg litt for å møtest på halvvegen?

Skrevet

LAVÆRDA FOR FA'N!!!

Skrevet

Vi har det strålende i forholdet, men har et såpass hektisk liv at vi ikke har sex. Det er meg det står på, jeg har rett og slett ikke overskuddet. Har lysten, men ikke overskuddet. Men forholdet vårt ar jo andre kvaliteter og dette er ingenting vi plages av å snakke om osv.Det kommer nok tidsnok den tiden jeg igjen har overskudd til hanky-panky;)

(Ammer, har to tette, nattevåk,fulltidsstudent .)

Skrevet

10 års samliv, to barn, fulle jobber. Periodevis mye sex (1-2 ganger daglig) til flere uker uten. Alt er relativt!

Skrevet

Vi har et fantastisk forhold på alle måter. Hyppigheten av sex varierer veldig. Alt i fra 6ganger om dagen til to ganger i mnd. Sånn gjennomsnittlig vil jeg tippe en tre-fire ganger i uka. Hos oss er jeg stort sett altid klar, mens mannen min ikke orker om han er sliten, noe han ofte er.

Skrevet

Takk for alle svar! Men 6 ganger om dagen..? Det har jeg ikke vært med på siden jeg var nyforelska, ung og barnløs! ;-) Det jeg blir litt sliten av er at vi har den samme kranglinga med jevne mellomrom, etter en periode med litt lite aktivitet i sengehalmen. Så blir det litt makeup-sex som som regel blir starten på en veldig bra periode. Da er mannen min i skyene og jeg er Guds gave til mannen. Helt til en ny periode med litt lite sex har vart litt for lenge. Da blir fyren surere og surere (og ingenting er vel mer hissende enn det...) og jeg får mindre og mindre lyst. Men jeg tror aldri det går ei hel uke uten at vi har sex, så SÅ synd er det vel ikke på ham? ;-)

Skrevet

Kjenner meg så igjen, og er kvaliteten god skal dere ikke stress.

Bedre det enn noen dålige kvikkjokk titt og ofte.

I snitt har ikke vi heller mer en en gang i uka. Er jo ikke rart, med fulle jobber og lite søvn. Prøv å få dere et par barnefri helger, reis bort og kos dere, da kommer nok sexlysten tenker jeg, - og gjør den ikke det er det like viktig å være sammen og ha det godt, er nå min mening. Det kommer bedre tider skal du se, den verste småbarnsperidoen er nok slik for de fleste av oss :)

Skrevet

Hehe, nøyaktig dette mener jo jeg også, men prøv å overbevise den overvirile mannen min! :-) Satser på at overskuddet kommer litt tilbake i ferien i alle fall.

Ha en fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...