Gå til innhold

Operasjon av åreknuter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått innvilget operasjon av ene leggen, da den ser helt fæl ut. Fikk masse åreknuter under graviditeten.- så nå er det bare vente på innkalling. Legen ga meg derimot lite info så lurer på om noen kan hjelpe meg der? Han nevnte det kom til å bli foretatt en lokal operasjon da ikke hele foten har knuter. Er det narkose? Sykemeldt etterpå? Noen som kan fortelle?

:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt to forskjellige inngrep for å fjerne åreknuter i lårene og baksiden av knærne. Det ene var sprøyter med noe som skulle kollapse årene (jeg har i grunnen glemt hva det egentlig var, men jeg husker at det gjorde ganske vondt).

Det andre var et kirurgisk inngrep hvor de åpnet og tok ut åreknutene. Det var bare lokalbedøvelse i begge tilfellene - jeg lå og leste mens de holdt på. Jeg fikk valium før det første inngrepet, men jeg syntes ikke det virket, så jeg avslo på det andre, og da kunne jeg også kjøre hjem selv.

Jeg fikk beskjed om å ta det med ro noen dager, så i Norge ville det kanskje bety sykmelding. Jeg er selvstendig næringsdrivende, så for meg betydde det ingenting, jeg bare gjorde stillesittende arbeid i et par dager.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Håper på lpkalbedøvelse da. Er av en eller annen grunn "redd" for narkose. Aldri hatt det så skjønner ikke hvorfor, men er kanskje noe som kommer når det er kommet barn i hus og en er alene med de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...