ce-ci-li-e Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 skal i bryllup i sommer og ser ikke nytten av å kjøpe en mamma kjole som bare skal brukes en gang. Men har en fin kjole jeg får på meg. men den er naturhvit med noen rosa og brune mønster ting. kjolen rekker nedpå leggene. er dette en kjole som man helst ikke skal bruke i bryllup??? er så mange regler for slikt...
Dronningen! Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Om du har brune sko, rosa veske og brunt sjal ser jeg ikke noe grunn til at du ikke kan bruke den....
Brenda med 2 ute Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Ikke hvitt, ikke sort, under knærne og dekk til skuldrene i kirken...Om man følger det er man sikker. Ikke rødt heller for den delen, om man har på seg det har man ligget med brudgommen;-) Synes ikke det er greit å ha på seg hvitt i bryllup...om man ikke er brud selv da=)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Jeg hadde skjønnt det hadde det vært en helt hvit kjole, men når det er mønster på den er det ikke noe problem. Var nettopp i et bryllup hvor det var flere røde kjoler, flere korte kjoler, og de ble gift likevel, ingen som i hele tatt tenkte på at ikke det skulle være greit. -og det med at man ikke kan vise skuldrene i kirka? hva er det? tror det finnes akkurat så mange regler for dette som man selv ønsker... Ett tips, snakk med bruden om det så vet man hva man skal forholde seg til =)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Enig! Jeg har også vært i mange bryllup der det har vært mange med røde kjoler, svarte kjoler, korte kjoler og kjoler med bare skuldre!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Er jo i kirken man ikke skal ha bare skuldre.. Jeg ville hørt med bruden om hva ho synes.. Vanskelig å se for seg kjolen, vet liksom ikke hvor store mønstrene er! Men man skal jo ikke bruke lys kjole i bryllup, så hvis mønstrene er minimale så spørs det jo..
lucyliu Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Bare lurte litt. Dette med at skuldrene skal dekkes til i kirken - er jo ikke akkurat noe nytt for meg, men nesten alle bruder jeg har sett de siste årene har jo stroppeløse kjoler.... Det skal ikke jeg ha, men den har jo bare smale stropper, så skuldrene er ikke tildekket. Gjelder det liksom andre regler for bruden, enn gjestene, i kirken? Eller bør jeg finne meg noe å dekke meg til med? Ellers syns jeg folk kan gå i det meste av pentøy i et bryllup, så lenge det er rent og pent, noen lunde tekkelig og IKKE HVITT:)
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Synes allt dette snakket om farger er helt bak mål. Det er uansett ingen som overgår bruden og brudgommen denne dagen.... Tenk om alle som gifter seg i bunad skulle drive på sånn??!! Du kan ikke gå i brylluet vårt i bunad...for det skal jeg ha...ehhh!! Synes det er for dumt at folk som da har en penkjole, men i feil farg i tilegg til gave og oppmøte skal måtte kjøpe nye klær oxo. Skjærpings!!! Denne dagen er brudeparets...vi gifter vel oss for vår egen del, og kan gi 17 i hva andre har på seg, så lenge vi føler oss flotte!! Ble et svar noe utenom spørsmålsstillingen...men,men
Arb.ledig husmor Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 EG skal gifte meg i sommer, og har valgt fargene svart, hvitt og sølv... Gifter meg selv i en kvit kjole, og her om dagen fant jeg en kjole som forloveren min kunne brukt, og den var KVIT med SVARTE roser på, og noe SØLV på... Men dessverre alt for stor for henne (
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Denne regelen med ikke bare skuldre i kirken, gjelder ikke bruden.. Bare gjestene.. (uten at jeg vet hvorfor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå