Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Har jobbet i butikk, men det var før jeg gikk på skole og tok utdannelse. Men nå lurer jeg på om jeg evt skal jobbe deltid i butikk etter at jeg er ferdig i permisjon. Bare fordi jeg ikke vil jobbe fullt som kontormedarbeider som jeg er utdannet som. Og de er ikke så interesert i å gå ned i stilling, og måtte lære opp en deltid til den delen jeg ikke jobber. Men jeg vil være hjemme med barna mest mulig, men så lurte jeg på om det er nederlag å jobbe i butikk?? Siden jeg har utdannelse og tjener godt over 350 000 pr idag. Dårlig skrevet ja, men håper dere ser poenget og svarer.... Og JA jeg er litt opptatt av status og hvordan ting ser ut for andre.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 hadde ikke noen jobbet i butikkene, hadde ikke jeg fått kjøpt mat, klær og diverse! ta deg en deltidstilling i butikk om du ønsker det:)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 er ikke noe nederlag i det hele tatt!!! jeg jobber selv i butikk,og er butikksjef,er en fantastisk jobb!!! og man ahr masse utviklingsmuligheter! :))
suseduse Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 i bunn og grunn synes jeg det ikke skal være et "nederlag" å ha noen som helst jobb, alle jobber trengs for å få ting til å gå rundt, om det så er lege, vaskehjelp, kassadame, sykepleier eller lærer!
"husmor"med lille Nora Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 nei vet du hva. ingenting galt med å jobbe i butikk vel?? eg jobber ikk ei butikk selv. men ser nå vertfall ikke ned på folk som jobber i butikk. ta den jobben du med god samvittighet;)
"husmor"med lille Nora Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 eg er foresten vaske kjærring på en kafe.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Dette har vært diskutert noen ganger på DIB før, og da var det mange som syntes at det å jobbe i butikk var nederlag ja.....Kan ikke skjønne hvorfor det skal være nederlag? Jeg har høgskole utdannelse men har de siste årene jobbet som butikksjef..Jeg er ikke flau over dette i det hele tatt, og trives med å jobbe i butikk.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 jeg synes ikke det er nederlag å jobbe i butikk. jeg er også utdannet i kontorfaget men har aldri jobbet innenfor kontor utenom i lærlingtiden min. kommer nok heller ikke til å gjøre det med mindre jeg må. jobber i butikk nå og har gjort det i over 4år. trives som fisken i havet. men nå er jeg skiftleder og ikke ren kassadame og det er litt mer givende. men synes ikke det er et nederlag å sitte i ei kasse heller. om ingen gjorde det hvordan skulle vi ellers fått handlet? det er da et like godkjent yrke som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Før var jeg mer ute etter status-jobbene, men har glidd mer over i at bare jeg har en jobb jeg trives med, kjekke kolleger og en grei lønn, så er jeg fornøyd. Ikke så kravstor lenger. Nei, mange har masse ulike jobber folk kanskje ikke ser på som noe stas, men de fleste har faktisk helt vanlige jobber.
EnLitenPrins Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Neeii..Hadde her ikke vært folk som jobbet i butikk så måtte jo folk ha dyrka maten sin selv..
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Hvis ingen hadde jobbet i butikk så ville vi ikke kunne få tak i mat, hadde ingen vært lastebilsjåfører så ville vi ikke fått maten til butikken osv. Dette kalles infrastruktur, så alle disse såkalte "lavstatus-yrkene" er like viktige (om ikke viktigere) enn eiendomsmeglere, journalister osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå