Gå til innhold

Jeg trenger seriøst hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen min er våken så mye.. Han er bare 2 mndr. Istedenfor å sove rundt 16 timer i døgnet så er han våken de timene. Jeg flyr snart på veggen.. Når han er våken så skriker han så fort han ikke er i armene mine. Det sier seg selv at jeg blir utslitt av å holde han og prøve å roe han i 10 timer i strekk. 10 timer er det lengste han har vært våken sammenhengende.. Når han er våken lenge så ser jeg det på han at han er skikkelig overtrøtt og han sliter med å holde seg våken, men han skal absolutt holde seg våken av en eller annen grunn.. Han klarer ikke roe seg virker det som..

Jeg har spurt helsesøster om hjelp, men virker som hun ikke bryr seg.. Jeg bli så Jxxxx provosert!!

Så værsåsnill, er det noen som har noen råd til meg så er det bare å komme med dem:) På forhånd, takk for evt. svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn det er å være mamma til et nyfødt barn.. Det blir bedre etter hvert. De misliker å være alene i starten.

Han har ikke kolikk da? Det hadde vår.

Skrevet

Nei det er ikke sånn å være mamma til ett nyfødt barn.... så ting er nok ikke helt som det skal.. ja eventuelt kolikk eller noe annet. Du bør kontakte noen som er mer seriøse enn helsesøster. Min baby sov ekstremt mye de 2,5 - 3 første månedene - ja har nok vært heldig, men kjenner veldig mange andre med nyfødte barn som ikke har det som HI.

Skrevet

Nei, han har ikke kolikk.. Er sånn det er ja, rart andre mødre jeg snakker med ikke har det sånn.

Skrevet

Nei, det er ikke nødvendigvis dånn det er å være mamma til et nyfødt barn. De sover gjennosnittlig mye, mye mer. Få ham sjekket for kiss, osv.

Skrevet

Er det sånn det er å være mamma?! Herregud - ja, en bebis er mye våken og gråter også, men ti timer skal en så liten bebis ikke trenge å være våken i strekk..

Tror du skulle fått hjelp av helsestasjon eller lege. Kanskje akupunktur kunne hjulpet. Har hørt at mange får hjelp av det... Få sjekket ut om det er noe som plager ungen!!

Skrevet

Sånn det er å være mor? dummeste jeg har hørt!!

stakkars, høres ikke ut som du har det lett!

hmm, hva er kiss?

Skrevet

får han nok mat da? sleit veldig med mini når han var liten, våkna med 1-2 timers mellomrom heeeele dagen. men viste seg etter hvert at jeg hadde for lite melk og det kom for sakte, så fikk mye luft i seg.

mino la på seg bra og alt det der, var bare litt for grådig og melka mi var tydeligvis lagd av fløte ;)

lykke til!

Skrevet

eg ville ringt en manuleterapeut eller kiropraktor.

mi jente skreik de 7 første ukene. fikk tips av ei vennine om det og så ringte eg dit. var på 2 behandlinger og ungen ble "ny". hun hadde låsning i rygg/nakke.. det gjorde vist veldig vondt.

www.kiss-kidd.no er adressa der du kan lese litt om kiss.

eg trodde mi hadde det. men var ikke det mi hadde.

Skrevet

han får erstatning så jeg vet han får nok :)

Skrevet

Er han stiv/spent/skeiv i kroppen? Gråter han mye, også mens du holder ham?

Snakk med en kiropraktor, det kan være KISS(søk på nettet etter KISS/KIDD), eller kolikk.

Evt snakk med din fastlege.

Forstår at du holder på å gå på veggene. Hadde ei som ville ha mat HELE tiden på dagtid trodde hun.....(sånn littegrann hele tiden). Fikk jeg dusje OG vaske gulvet samme dag, var det et under. Hun skulle ligge i armene mine hele dagen lang de første 3 mnd. Hun var blid, men gud hvor travelt det var å aldri kunne legge ungen fra seg. KISS-unge.....

Skrevet

ja, men da er jo den grei ;)

men ville sjekket det opp, for ikke vanig!

kan jo kontakte fastlegen din og høre hva h*n anbefaler videre.

Skrevet

jeg har vært hos osteopat å han sier han ikke kjenner noe på han som kan plage han så mye..

Skrevet

når han ligger så ligger han skjevt med kroppen.. nesten som en S på en måte. er derfor jeg går til osteopat.. han skriker ikke når jeg holder han.. sjeldent..

Skrevet

Hei! Hadde det slik selv. Hadde takk og pris en hs som tok meg på alvor. Det var ingenting galt med gutten min. Kostholdet mitt derimot måtte jeg legge om. Det var ikke det aller verste, men "ille" nok til at det kunne ha innvirkning på tassen. Jeg måtte kutte alt med sukker, kustig søtning og koffein og tanin. Og gjett om det hjalp! Det var beintøft til å begynne med, men det var verdt det. Kanskje det samme kan hjelpe dere?

Skrevet

Så nå at han fikk erstatning, så da gjelder nok ikke dette for deg ;-) Prøve å bytte erstatning kanskje? Har hørt om flere som ikke tåler nan. Om det er det merket du bruker så prøv med hipp eller småfolk i stedet??

Skrevet

Ammer du?

Kan det vare at han reagerer på noe av det du spiser/ drikker. Hva med om du kutter ut melk? og alle melkeprodukter? det kan vare verdt et forsøk, i tillegg til at du kontakter kiropraktor.

Så er det noe vi ikke snakker så mye om - energi og det " båndet" som er mellom mor & barn. Noe plager honom- kan det vare på energi plan? Hvordan var din fødsel? Hvordan har du det ? Ja du er sliten nå fordi han ikke sover , men hvordan var din graviditet?, Hvordan har du det inne i deg selv? Kan det vare slik at han reagerer på noe i deg- ??

Jeg jobber selv med energier/ healing/ klarsynhet

Hvis du virkelig trenger hjelp sårt - bare ring- så skal jeg se på gutten din og deg.

Skrevet

Kan han ha melkeallergi ?

Høres veldig likt ut som eldste her, vi fikk en ny gutt når han begynte på melkefri mme. Men det må du neste ta opp med legen, ikke noe du skal begynne på selv :-)

Skrevet

Jeg har hatt urolige barn, så gruet meg til tredjemann skulle komme. Antall timer jeg har båret rundt på skrikende unger er ikke få... Når sistemnn kom, kjøpte jeg en lommeslynge (kan kjøpes hos fks. www.lotusbarn.no). Det hjalp masse. Den var veldig enkel å ta på, og så var det bare å legge mini oppi. Da sov/døste han på ettermiddagene. Jeg kunne ikke legge ham fra meg, men jeg kunne sette meg ned, eller gjøre andre ting siden hendene var frie, og det belastet ikke ryggen for mye heller. Regner med at en av grunnene til at gutten din gråter mye er fordi han sover lite og blir overtrøtt. Kanskje kan kroppsvarmen din og bevegelsene du gjør i det daglige være til hjelp? Lommeslynger er ikke så dyre heller, så kanskje verdt et forsøk i alle fall? Om det ikke fungerer, så kan du jo alltids selge den igjen.

Skrevet

Det må være slitsomt å ha det sånn! Hva med å kontakte en dyktig akupunktør (NAFO) som driver med laserbehandling også, det er vel så virkningsfullt med laser på punktene som nåler. Dette kan hjelpe med tanke på søvn.

Høres heller ikke bra ut at han har en s-form på kroppen, det skal ikke barn ha. Kan skyldes nakken.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...