Duracella Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Jeg så noen "utlendinger" med babyjente på 8-9 måneder i uka. Jenta hadde to hull i hvert øre. Og så ut til å ha det utmerket bra. Men e jeg var sammen med, kommenterte det og syns det var veeldig sært. Jeg tror det er ganske vanlig i sørligere land? Det er ikke vanlig i Norge hvertfall. Når syns dere det er greit å ta hull i ørene på jenter? Enn gutter da?
Den Blå Engel Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes det er tull å pierce barna sine, uansett kjønn. Når de er så små, gjøres det kun for de voksnes skyld.
cherry coke Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes det er unødvendig, harry og stygt med hull i ørene på små barn. Bør iallefall være i skolealder før det blir aktuelt her i gården.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Synes det er lurt å vente til de er i hvertfall i skolealder, helst litt lengre også...la ungene bestemme dette der selv. Hva er visten fordi mamma synes det er pent??? ehhhh....egoisme i mine øyne...og litt ehhh...ja...uvitenhet kansje?
Skorpion Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Jeg vet ikke hvor tid jenta mi kommer til å få hull, men det er lenge til (19 mnd nå). Skole alder og gjerne enda litt seinere. Synes ikke noe om gutter med hull i øret. Smak sak.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Mine skal få mase ei stund før det blir aktuelt. Gjeld begge kjønn. Andre får gjere akkurat det dei vil.
Cecelia & jentene Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 ahhh...den evige "hull i ørene debatten"...... jeg syns det får være opp til hver enkelt å avgjøre!!!
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Ville du piercet leppa eller øyenbrynet eller andre stedet på barnet ditt? Ville du ikke det så nei, det er ikke greit med hull i ørene.
ALMA1 Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Mine nærmeste naboer for en tid tilbake var muslimer,da var jenta mi 2 år,de fikk en jentebaby,å hun hadde nesten hull i øra da de kom hjem fra sykehuset,var iallefall ikke mange ukene da tok hullene. Og mora der kunne ikke forstå hvorfor ikke jenta mi hadde hull,for det skulle jenter ha!!!! MEN mine barn får ikke hull i øra før de er så store at de kan si det selv at de vil ha. Og får jeg en gang en gutt,så må han ha flytta hjemme fra først.
JegOgGullet Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 personlig synes jeg det nydelig, spesielt på litt mørke barn:) Meeen kommer nok ikke til å ta hull i ørene på datteren min før hun begynner å spørre om det selv. Fikk selv hull i ørene da jeg var 3 år og har aldri hatt no problemer med det.
JegOgGullet Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 det er jo forskjell på piercing i ansiktet som kan sette stygge arr, enn hull i ørene da...
M - A - M Skrevet 20. juni 2008 #14 Skrevet 20. juni 2008 ene gutten her fikk da han var 8.. hadde mast et års tid. de andre 2 bryr seg ikke om slikt. Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var 4. Frisørene her har imidlertid sluttet å tatt hull i ørene på barn under 10 år.. så vi måtte til nabobyen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå