Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har sånn konto hos GE money bank, betaler bare det minstebeløpet, så gjelden synker jo aaaaldri.. tenker da at kanksje det lønner seg å la det gå til innkasso, for da får jeg vel en nedbetalingsavtale dit? de legger jo på litt ekstra, men er vel bedre det enn at jeg bare betaler rentene omtrent til GE money bank hver mnd? eller er jeg helt på bærtur?
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Dette har eg ikkje peiling på, men det eg veit er at slikt lønner seg aldri. Kvifor betaler du ikkje meir per mnd?
Gjest mphs Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Ja du er på bærtur. Vil du virkelig ha batalingsannmerkning? Du kan jo bare betale inn mer enn bare minstebeløpet hver mnd.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Har du snakket med GE? Er det ikke mulig å få en levelig nedbetalingsplan direkte fra dem? Kan aldri tro at inkasso på noe som helst vis "lønner" seg - GE skal jo uansett ha det samme...
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2008 he he litt på bærtur ja... men betalingsanmerkningene blir vel fjernet når det er nedbetalt har jeg hørt, men uansett... Jeg betaler bare minstebeløpet fordi jeg egentlig ikke har råd til mer... Men får prøve til høsten å slenge på litt mer da...
Gjest mphs Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Da forstår jeg virkelig ikke hvorfor du vil la det gå til inkasso om du ikke kan betale mer enn du gjør nå. Det blir jo bare enda mer å betale.
miapia Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Trenger du en kredittsjekk de nærmeste årene vil du vel komme heller dårlig ut med inkasso... Trenger du huslån osv.. Tror ikke de slettes når gjelden er nedbetalt, men ikke sikker. Spør banken din om de kan hjelpe deg, ikke stol på folk her inne hvertfall!
Loyloy Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Inkassobyråene lever jo av gebyrene, så når GE eventuelt "selger gjelden" din, så skal inkassobyrået ha hvertfall det dobbelte av hva GE skal ha. Det der vil DEFINITIVT ikke lønne seg...
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Anmerkninger slettes når gjeld er nedbetalt! Kommet ny lov om det. Men det er lurt å sjekke selv at de har sletta den, for det er ikke alltid de gidder å sende det skrivet som gjør at det slettes... Når det gjelder å la gjelden din gå til inkasso for å slippe renter, så kan du bare glemme det. Inkassoselskapene tar like mye i renter, så det kommer du ingen vei med. Betal heller litt mer i mnd. Blir bare enda mer å betale hvis du lar det bli sak av det!
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Ført; det blir ikke betalingsanmerkning av at ting går til inkasso, det blir det når man ikke betaler da heller. (forliksrådet/namsmannen må inn i bildet) Inkasso har forøvrig gebyrer, noe som jo vil øke kostnaden for deg og rentene vil ikke bli noe lavere. GE har nemlig egeninkasso og krever inn sine egne saker. Dvs vil det bare koste deg mer penger og frustrasjon i stedet, siden GE da kan kreve deg for enda mer penger. De benytter i noen tilfeller Lindorff til den rettslige biten men det er heller sjelden. Altså vil det ihvertfall ikke lønne seg å la noe fra GE gå til inkasso, da blir du aldri kvitt dem. Prater av bitter erfaring på fra et lån xen hadde som jeg nå betaler meg ihjel på hver mnd:(
Mor&barn Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Jeg kan ikke helt se jeg skjønte tankegangen i dette innlegget. Om det går til inkasso og du skulle få en nedbetalingsplan så blir jo dette mye dyrere i mnd enn nå.. De 250 kr i mnd eller hva du betaler er jo en nedbetalingsplan i seg selv. Og om du ikke har råd til å betale mer så går det jo ikke uanett. Og inkassobyråer har da renter de og akkurat som Ge, og i tillegg har de gebyrer.
mamman til to gutter Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 Aner jo ikke hvor stort lån du har der, men prøv å betale ned litt ekstra hver mnd, alt som er over minstebeløpet vil jo hjelpe til at gjelden går ned. Prøv å betale hvertfall 100-200kr mer hver mnd, så synker beløpet noe og det er ikke så mye penger. Der jeg jobber har vi sendt noe til inkasso og det er varer som i utgangspunktet skal betales kontant og stort sett betaler folk hvertfall 4-5 ganger beløpet de egentlig skal betale, så det lønner seg på ingen måte ikke...
allergibarn Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 det beste er nok å gå i banken og ta opp lån der med "normal" rente for å betale kredittgjelden. Jeg har jobbet endel med inkasso i jobben min, og man får IKKE betalingsanmerkning før saken evt er behandlet i forliksrådet - og det skjer ikke med det første. Men ikassobyrået har sjelden mulighet til å lage bet. avtale med deg uten tillatelse fra fordringshaver. I tillegg skal de ha salær og renter der også. Så det vil nok uansett ikke lønne seg. Ta en prat med banken din! Lykke til
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. juni 2008 #14 Skrevet 20. juni 2008 vel, det er iallefall ikke lønnsomt å la det gå til inkasso. de trenger ikke bistå med noen snill betalingsplan for å si det sånn. jeg har en x som fikk inkasso på forbrukslån og måtte betale det i to flotte avdrag av 5000 kr. Det er jo lett når man ikke engang har penger itl å betale de usle 300 kr i mnd eller noe!!!! gå i banken og spør om å få "bakt" det inn i huslånet ditt eller noe. mange banker som er behjelpelig med det, problemet er jo bare at du betaler rente på det i 25 år da..hehe.. men du slipper iallefall de utrolig høye rentene til GE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå