Gå til innhold

Teit å ta videreutdanning i permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er videreutdanning i barne og barselpleie.. Tenker å ta det, siden jeg ønsker å gå jordmor en gang i fremtiden. All erfaring er god erfaring. Og dette er jo litt relatert jordmor.

Hva tror dere? Teit å ta den utdanninga mens jeg selv er midt i det selv? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres knallhardt ut! Permisjonstiden går fort, du har mye å gjøre og vil sikkert bli sliten og trøtt... Jeg hadde nok ikke klart det.

Men hvis du har jerndisiplin og er uhyre strukturert så!

Skrevet

Er vel akkurat det jeg ikke er.. Hehe :o)

Men jeg kan bruke så lang tid jeg vil på den utdanninga... Og etter permisjonen så satser jeg jo på å komme meg inn på sykepleien, så da har jeg i hvertfall ikke tid å ta den.. Hmmm

Skrevet

Jeg tok videreutdannelse i kommunal ledelse da jeg var i permisjon

-og gjør det aldri igjen!

..jeg følte nesten (bare nesten!) at den nyfødte gikk for lut og kaldt vann

en liten periode fordi jeg så gjerne ville levere en god oppgave

og gjøre det bra på muntlig.. Man får aldri igjen den føste tiden

med nyfødt baby i hus..

..men folk er forskjellig, selvfølgelig! Gjør det du føler og tror du

har ork, lyst og overskudd til! Lykke til!

Skrevet

Har studert i alle fire permisjonene, og det er absloutt å anbefale:0)

Synes det er deilig å ha en motvekt til gulp, bleier og trilleturer. Ikke misforstå; elsker å være sammen med ungene, men synes det er et deilig avbrekk å ta frem ei fagbok, eller skrive en oppgave. Gir meg følelsen av å bruke meg selv til noe konstruktivt!

Jobber når ungene sover.

Livet er for kort til å tenke; hva om jeg hadde tatt DEN utdanningen?? Bare å hive seg på:0)

Tenker sånn at det ikke er noe nederlag heller, om jeg gjør det dårlig på eksamen f.eks. når jeg studerer med baby! Men det går kjempefint.

Skrevet

Husk at du ikke har lov til å studere mens du mottar permisjonspenger fra nav.

Skrevet

Men et dumt spørsmål her, om man mottar foreldrepenger fra Nav, har man da lov å studere i permisjonen?

Skrevet

Nei, man har ikke det sant? Var det jeg trodde. Da lot jeg ikke vær forrige permisjon til ingen nytte da.

Skrevet

Jo, klart det er lov. Hvor står det at det ikke er det??

Det som derimot IKKE er lov, er å motta stipend eller lån fra lånekassen, mens man mottar permisjonspenger fra nav. Det er selvsagt ikke lov.

Skrevet

jeg tror det er dødslurt, fordi du aldri kommer til og være så intenst intresert i barne og barselspleie som du er når du går gravid og det første året etter du har fått en selv

Skrevet

Dønn enig med mortilgunnar:0)

Når en først er "inne i" et tema, som interesserer deg, flyter teorien inn i hodet som varmt smør;0)

Du vil aldri angre på et studie, men kan komme til å angre på at du ikke tok det.

Min filosofi er også at OM det viser seg å bli for krevende, er det jo bare å trekke seg. Er ikke noe nederlag, når en samtidig skal ta vare på en baby. Men som regel går det bare kjempegodt! Pleier å si at det er ikke sånn at hodet faller av selv om en får en baby. Godt med litt hjerneføde!

Skrevet

Det ER lov å studere mens man går i permisjon og det er faktisk (utrolig nok) greit å motta støtte både fra NAV og Lånekassen. Jeg gjør det nå. Har opplyst i søknadspapirene mine til begge at jeg har rett på støtte fra den andre og ingen bryr seg om det. Trodde ikke mine egne ører når de sa at det var greit å få dobbel støtte. Regnet iallefall med at stipendet jeg fikk fra lånekassen ville bli gjort om til lån siden jeg pga foreldrepengene tjener over inntekstsgrensa, men fødselsstipend ligningssjekkes ikke.

Skrevet

Og bra er det!

Kommer jo bare nasjonen Norge tilgode, men studerende kvinner!!

Skrevet

....skulle seff stå MED studerende kvinner;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...