Gå til innhold

Kan noen anbefale ett bra bæresjal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser snart på ferie med min sønn på 7mnd.

Vi skal ta fly m/mellomlanding, så jeg trenger ett bæresjal som er enkelt å knytte uten hjelp, da jeg reiser alene.

Har en babybjörn bæresele, men den får jeg så fort vondt i ryggen av + den er ikje bra for babyen har jeg hørt.

Så kan noen anbefale ett godt bæresjal?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bestemt deg for at det er sjal du vil ha?

Visst du trenger et bæretøy til flyplass, og andre steder der det blir mye opp og ned knyting + at du er nybegynner, kan kansje meitai eller formsydd vere bedre? Disse er enklere og fortere å få på (ikke når du er trent da, da går alt fort...;).

Men personlig vil eg egentlig anbefale sjal, fordi eg synes det gir bedre bærekomfort:) Det krever litt mer øving, men du får det til. (forresten...er det du som har tvillinger? Skal du bære begge? Du kan det med et langt sjal, eller to meitaier eller et sjal og en meitai altså!) Av sjal synes eg indio og storchenwiege gir best bærekomfort, spesielt til tunge store barn (jenta mi er 10 kg og 15 mnd). Men disse er litt dyre da, visst du ikke kjøper brukt (de er dyre da også....men ikke så dyre..) Girasol er et stødigt og fint nybegynner sjal, og litt billigere (kan selge deg et visst du vil, bruker det ikke;). Alle disse sjalene er stødige og gode å bære med. Eg har også prøvd ellaroo, som er tynnere og fint om sommeren (blir ikke så varmt), men eg synes jenta mi ble fort tung i det og eg fikk vondt i skuldrene....anbefaler egentlig ikke det....

Flere spørsmål? Bare spør;)

Skrevet

jeg har et elastisk MOBY sjal som jeg er kjempefornøyd med. NÅR du først har lært å knyte det er det ikke så vanskelig og du kan variere bærestilling i det (nesten) uendelige...

Skrevet

Det er den andre grunnen til at eg anbefaler bæresjal; at det er så utrlig mange ulike måter å knyte på. Greit med variasjon;)

Ang om du skal velge elastisk eller vevd, så ville eg gått for vevd. (de eg anbefalte er alle vevde). De kan brukes lenger, fordi ungen fort blir tung i elastisk sjal. Begge deler kan brukes fra nyfødt:)

Skrevet

På flyplass hvor det sikkert er en del opp og ned bæring, + at du er nybegynner, passer det kanskje litt bedre med formsydd sele eller mei tai? Det går nemlig fortere å ta av og på (hvertfall for en nybegynner) og er super lett å lære seg, vevd sjal krever mer øvelse å få til.

Planlegger du å bære lange stunder i gangen der dere er på ferie er jo vevd sjal perfekt. Da det avlaster kjempe godt og man kan bære i flere timer uten å kjenne at man bærer. Men man kan bære lenge med mei tai og formsydd sele også altså, mannen bruker alltid vår formsydde sele på fjellturer med lillemor på 9,5 kg på ryggen uten problemer.

Hva med denne? En kjempe god formsydd sele =)

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258&zenid=790a4af2a9921f985b145325e832f78d

Av sjal syns jeg storchenwiege er kjempe gode og stødige, rimelige er de også, koster vel ca 550 kr.

Jeg garanterer at det er 1000 ganger mer behagelig enn babybjørn enten du velger mei tai, formsydd sele eller sjal, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...