Næsningsfrua Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 I går var det avslutning på ungdomsskolen, og jeg var utskremt servitør for 9.klasse. Så mye flott ungdom, ble rørt jeg, sjøl om det ikke var noen av mine det gjalt. Men alltid er det foreldre som ikke gidder å pynte seg. Det er da en høytidelig begivenhet! Å møte opp i utvaska t-skjorte, olabukse, tresko, eller joggebukse som en mor hadde på seg. Klart, det var ikke mange, men de skilte seg ut til de grader. Når alle elevene hadde dress, kjole eller bunad, og de fleste voksne kom i finstasen, så ble det lagt merke til. Og jeg vet selvfølgelig at mange har dårlig råd, men de samme menneskene har penklær på seg 17.mai. Jeg syns rett og slett litt synd på unga, ikke moro når foreldrene skiller seg ut fra mengden. Men egentlig hadde jeg ikke noe med det, men jeg gjorde meg noen tanker. "I god dib-ånd skulle jeg kanskje sagt fra"
Mariamin Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Synes det er trist jeg også, at noen foreldre ikke ser ut til å bry seg med å pynte seg til høytidelige anledninger. Ofte blir da ikke barna pyntet heller. Her hvor vi bor, har jeg lagt merke til flere som tom kommer i "hverdagstøy" på 17 mai. Det er ikke særlig koselig for barna synes jeg.
Karomamma Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Hjertens enig med deg!! Det koster da så lite å skifte for å gjøre litt stas på de håpefulle Forskjellig smak har vi jo alle sammen, men likevel
Plutseliten :) Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Enig med deg og dine observasjoner. Jeg var nemlig en 10 klasse mamma igår kveld....som hadde mottatt innbydelse til den høytidelige avslutningen. Man er jo alltid i tvil hva man tar på,men ja man pynter seg litt. Ungdommene så klart var flotte i dresser og fine kjoler. Jeg valgte en pen linbukse og topp til....litt ekstra smykker og sko. Var redd jeg var for lite pyntet,men flere av de jeg så..både mødre og fedre,kom i olabukse,joggbukse,joggesko og slitte t-shirts. Snakkende i mobil og 10 minutter forsent. Det var i veldig kontrast til pent pyntet skole,og rektor og lærere i dresser og fine kjoler. Og heldigvis flertallet av foreldrene Så...neste år vettu,når du er 10 klasse mamma,så nevn det for klassekontakter/fau at på invitasjonen skrives det...antrekk-pent
♥Snulder Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Jeg er helt enig! En skoleavslutning er en høytidelig stund! Erfaringsvis så gjenspeiler det seg med at gutta stiller i dress og jentene i bunad/penkjole. Jeg synes det er en selvfølge at man tar av seg Clogs'ene på en slik dag;=)
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Jeg er helt enig. Deltok selv i grunnskole avslutning og pyntet meg. Dette til tross av at jeg ikke fikk noen invitasjon, guttungen hadde rotet den bort og meddelte meg om festen dagen før ;-) Men sunn fornuft sier at at man ikke møter opp i t-skjorte og dongeri en slik dag:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå