Gå til innhold

hjemmelaga mat eller glass ????????????????


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt å lage middag til min lille go klump på 7 mnd.

til nå har han fått hjemmelaga middag. bare potet , gulrot og brokoli) alt går ned, men ser det er så mye utvalg på disse glassa , hva bruker dere???

har en barne bok da ( koke bok) som jeg kan prøve ut. men sikkert mye enklere å varme ett glass. har små glass som jeg har laget porsjoner med... og fryst og tatt opp ved behov...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dyktig du er da!:o) Må innrømme at jeg kjøper middagsglass ja. Stortsett fra Nestle og Småfolk. Funnet noen favoritter som han liker veldig godt. Prøvde hjemmelaget i dag da, fiskeboller i hvitsaus med potet og gulrot, det var knall suksess! Burde nok vært flinkere å laget selv, det er jo ganske enkelt, men selvfølgelig er det veldig mye enklere å bare varme et ferdigglass;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg laget fiskeboller i hvitsaus i dag til mitt lille, men fikk høre at de små ikke skulle ha melke produkter min er 7 mnd. for jeg laga fiskebollene med kraft og melk. men min skal få det i mårra til middag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk høre fra hs at vi også skulle vente med fisk til barnet var et år (?)

vi vil gjerne gi fisk, men har venta pga at det visstnok kan gi allergi..

(sara spiser ikke kjøtt, som resten av familien, så vi er ivrige etter å gi fisk pga proteiner)

 

men ellers så lager jeg som regel maten selv, og fryser ned i posjoner, og det er veldig greit, egentlig! noen ganger glemmer jeg å tine om morningen, men da åpner jeg bare et glass!

 

pleier å ha oppi litt friske urter (rosmarin og basilikum) for å få litt smak, og venne sara til maten vi spiser!

tenkte å ha oppi litt løk neste gang jeg lager mat! ;)

det er løk i pastapenne fra småfolk, og den likte hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, favoritten her er (i rekkefølge etter hva det er mest av) gulrot, brokkoli og mais, og rosmarin&basilikum! tilsetter litt god olivenolje v servering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og ei venninne som har baby på samme alder ( født i november begge to) vi spurte på hver vår hs om vi kunme gi fiskeboller og d gikk bra. men nå har jeg samlet endel glass, så nå kan jeg vist begynne å lage litt mat til den vesle gutten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det foreløpig i gulrot og potet som jeg koker selv. tenkte å utvide ingrediensene litt snart :-) Brokkoli og blomkål pleier å være godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

nå har eg laga middag hele uka til min gutt, han liker ikke middags glass, så da gidder vi ikkje å stresse med det. i dag laget jeg kokt kylling, med søt potet , brokoli og gulerot. lukta kjempe godt:) så har vi slutta med kjøpe grøt , lager heller selv , for det liker han mye bedre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

köper allt färdigt,,, har tänkt laga själv men det blir liksom aldrig av... ska ta mig i kragen en dag o få det till:)

 

gröt må vi köpa o inte laga själv pga järnet som är tillsatt den! egenlagad gröt har inte det järninnehållet de små behöver har jag läst... kanske man kan laga annan mat med mycket järn men jag vet inte helt om det täcker behovet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...