Stjernebarn og Nordlys Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Jeg farger håret til dateren min. dvs, hun får lyse striper i det lange mørke håret sitt. har gjort det i to år, en gang i året. hun synes det er kjempe fint, og synes det er gøy når vi har sånne jente kvelder der vi steller oss. det jeg stusser over er at de fleste venninnene til jenta mi sier at de har også så lyst til det , men får ikke lov av mamma.... Er det så galt da???? hun er ikke en pynte jente sånn ellers, er ikke så opptatt av å være ren og pen hele tiden hvis dere skjønner..
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Jeg ville ikke gjort det, men jeg vet ikke hvorfor Men jeg dømmer heller ingen som gjør det da.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes 7 år er altfor tidlig til farging av hår, permanent, sminke og høye sko.....kjære hun er en førsteklassing.
Labambie Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 JEG synes ikke det tar seg ut i det hele tatt! En 7 åring er vakker i seg selv,og jeg mener at man trenger ikke lære de til at de må fikse på seg.. Du skaper et behov,helt unødvendig,mener jeg.
cherry coke Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Galt er det vel ikke, men jeg ville aldri ha gjort det. Husk på at det er mange stoffer som er skadeig for håret og spesielt i hjemmefarger. Er hun ikke finere sånn som hun er da? Farging av hår, sminking etc kommer tidsnok...
mockis me Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 kommer jo helt an på da.Har bleket tuppene på blonde 4-åringer på jobb og lagt inn beskjedne striper/effekter på småbarn men ville ikke lanbefalt småjenter/gutter knæsj farger over hele hodet nei.. Såg en liten vietnamesisk jente maks 5 år, med "pisse"gult hår og 10 cm svart ettervekst..Syns ikke det er særlig ålreit gjort mot en så liten jente..
Duracella Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Det blir for voksent for min smak. Jeg liker å ha et klart skille mellom barn og "voksne". Med voksne mener jeg da alle som er passert puberteten, tror jeg. Tenåringer. Og jeg syns nok det høres veldig harry ut, helt innerst inne. Men veldig viktig er det jo ikke da.
Den lille prinsesse Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Du er vel klar over at du ødelegger håret hennes? La barnehår være barnehår.
Kjærlighet <3 Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Jeg mener det er for tidlig, som en over meg sier: en skaper et unødvendig behov... Jeg har ei jente på 3,5 år og kommer til å holde igjen så lenge som mulig når det kommer til sminke, farging av hår, høye heler og utrigninger. Små jenter trenger det absolutt ikke...
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Hvem fader bleker håret på 4 år gamle unger da? Skjønner ikke at frisører gjør det en gang for å være helt ærlig. Men akkurat nå skjønte jeg hvem som antageligvis kjøper de styggeste tightsene jeg noen gang har sett.... på Kapahl.... i syntetisk gullfarget stoff. Minner meg litt om samme stilen.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Jeg mener det er forkastelig og white trash å farge håret på barna sine. Og regner med at dette er et tulleinnlegg, for det går da ikke an å være så tåpelig?
mockis me Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 ..og man lærer barna altfor tidlig å "forandre" utseenset sitt.
mockis me Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 ..Ja, det forstår jeg godt at du syns..,men når jeg er på jobb og er midt i klippen på et barn som mora har lovet skal få lyse striper til sommeren-Da kan ikke jeg begynne å blande inn mine personlige holdninger på dette. Har frarådet enkelte foreldre som spør meg om råd men når dette er avgjort på forhånd kan ikke jeg si nei.
petite fleur Skrevet 20. juni 2008 #14 Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes det forteller ungen at "utseendet ditt er ikke godt nok, vi må forandre på det". Skjønnhetspresset kommer tidsnok. Var støttelærer på 2. trinn i fjor, og trodde ikke mine egne øyne da jeg plutselig så at ei jente hadde ettervekst i det flotte, røde håret sitt. Hun var egentlig blond, men moren hadde farget håret hennes siden hun var 5. Full farging, altså, ingen forsiktige striper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå