Dudelidum Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Noen som vet om man bør oppsøke lege dersom man misstenker at trommehinnen har sprukket? Gutten min på 3 hadde feber og klaget på vondt i øret på Onsdag. I går virket han imidlertid pigg igjen. I dag oppdaget vi imidlertid at der var en god del blodig ørevoks i øret. Lurer på om trommehinnen kan ha sprukket, er er vel ikke mange andre årsaker til blod i øret? Bør man da oppsøke lege eller er løser nå ting seg av seg selv?
guttebassen Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 da hadde jeg oppsøkt lege. Skal ikke være blod i øret.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Bør nok oppsøke lege ja. En titt for å sjekke! Jeg har hatt mange ørebetennelser og da sprekker trommehinna mi når det går for lang tid. Da må jeg få penicillin + dråper.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Jeg hadde oppsøkt lege, for det er lett for infeksjon da mellomøret er åpent. Mulig han får antibiotika. Uff, ørevondt er forferdelig:/
najs Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Ja så absolutt. For å sjekke at den leger igjen. Samboern min ska inn til operasjon i august for å reparere trommehinnen med hud fra rompen;-)
Meg + 2 prinsesser Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Jøss, tar de hud fra stumpen også! Hihi.. Her tetta de hullet på min trommehinne med brusk fra bak øret. Har arr fra toppen av øret og helt ned til øreflippen.
Sjokoladekaka Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Ja, det bør sjekkast av legen:) For å sjå kva som har skjedd, og mykje fordi det skal til etterkontroll etter ca 4-6 veker, for å sjå at det er grodd som det skal. Pass på ved bading osv at det ikkje kjem vatn i øyret. Dette bør passast på til legen har sjekka at det er grodd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå