neutral Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Heisann:-) Husker du den oppskrifta di om den gratengen som du lager? Har etterlyst den hos deg før, men vet ikke om du har sett det....prøver derfor igjen og håper på mer hell (og lykke) denne gang ;o) Vil så gjerne lage noe nytt i helgen.....får besøk og jeg er både matlei og tom for ideer... På forhånd takk! c",)
Labambie Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Hei hei! Ja,jeg var ment til å svare deg.. Men hver gang jeg har tenkt til det så dukker det opp noe! Men NÅ skal jeg skrive den ned for deg.. 10-12 skrelte,kokte poteter (eller fler) 1 purre 2 pk prior røkt kalkunfilet i strimler 1 boks matfløte 1 boks tine kremost med pepper 2-3 ss med maizenna mel revet ost Skjær de kokte skrelte potetene i skiver,legg de lagvis med purre og skinka. Ha gjerne salt og pepper mellom lagene! Helt boksen med fløte i en bolle og rør inn kremosten til det blir relativt glatt. Bland i maizenna i fløteblandingen. Hell dette over potetene,skinke og purra. Sett det i stekovnen (midt i) på 200 grader i 45 minutter. Etter 45 minutter tar du den ut og strør på ost før du setter den inn igjen i 15 minutter til osten har smelta og blitt litt gyllen.. Værså god,da er det mat! Om du vil servere noe til er jo opp til deg.. Salat eller noe sånt... Si ifra om det blir noe suksess da!
neutral Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2008 ¨ Tusen takk!!! Du er en knupp!:-) Jeg skal lage den i morgen den dag og du skal få referat. Ut i fra oppskriften din, så MÅ den jo bare bli god:-)) Ha en strålende helg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå