TrustNoOne (but Me) Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Hei. Jeg har nettopp fått påvist begynnende svangerskapsforgiftning og lurer på om noen kan dele sin erfaring om hvordan dette kan utvikle seg? Gikk det fort, stagnerte det? Er det noe man kan gjøre for å bremse utviklingen? Går på blodtrykkssenkende medisiner, men reagerer ikke så godt som jeg gjorde i begynnelsen ( får ikke undertrykk under 100 ) Er 35+5 og vil jo helst ha vesla i magen en stund til....håper noen har gode erfaringer?
zombie2be Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 hei:) fikk en gutt for 3mnd siden, han ble forløst med haste ks 3 uker før termin, fordi sv.forgiftningen ble alvorlig. slik begynte og sluttet det for meg: -fikk høyere bt rundt uke 32(undertrykk på 95), fikk derfra bt-kontroll has legen 2-3 dager i uka,, men plutselig steg det til 110 da jeg kom på kontroll 3 dager etter siste måling -ble sendt på sykehus da, lagt inn med engang, og fødsel ble satt igang -fikk PLUTSELIG en blodtrykksstigning til 200/140!! da gikk det halvtimen så var barnet ute.. altså, dette er ikke gøy.. pass på deg selv og kontakt føden hvis du får mer hodeverk, går opp mye i vekt på kort tid (lurt å veie seg hver dag til samme tid), for veldig vondt øverst i megen eller merker forandring i fosterbevegelsene. prøv å slappe av, ikke stress! lykke til..
TrustNoOne (but Me) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2008 Tusen takk for svar Så det kan gå så fort altså.....uææææ. Legen lot meg få "perm" for helgen, men skal inn igjen på mandag. Får følge godt med på formen og være obs på symptomer på at ting forverres. Jeg fikk streng beskjed om å ha lav terskel for å ta kontakt, så jeg fikk inntrykk av at de tar det alvorlig på klinikken.. Siste måling var 165/97 ( hadde gått ned fra 180/119 ) og tror det roer seg ytterligere hjemme siden jeg har litt sykehusskrekk Ødemer så langt er 2, og protein 1+, så er ganske i startfasen - men skal følge ekstra nøye med siden ting kan utvikle seg fort! Håper det går bra med deg og den lille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå