Gå til innhold

hei, eg trenger råd av dere som har mistet..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi mistet våres kjære lille datter i kryppedød da hun var 6 måneder. når hun var 4 måneder var vi hos fotografen.. vi lurer på å forstørre eit bilde av alle oss tre.. men hva sier dere? det ender med av vi ganske sikkert gjør det, men hadde dere gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for svar :) følte oss litt "rare" men skjønner egentlig ikke hvorfor..

 

vil gje deg en klem!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke? Dere er kjempeheldige som har rukket og fått tatt fotografbilder- jeg hadde forstørret og hengt opp på veggen tvert!

-klem-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdyper svaret mitt litt jeg..

 

Vår Mikael ble 2,5 mnd og vi rakk ikke å ta fotografbilder av ham. Vi hadde avtale med en fotograf som skulle komme på sykehuset og ta søskenbilde, men Mikael ble syk(ere) og døde før vi rakk det. Vi har likevel tusenvis av bilder fra Mikaels liv, og vi har mange bilder av ham på veggen/fremme i flere rom i huset. Som vi også har av de andre ungene våre. For oss er det helt naturlig, han er vårt barn på lik linje med de andre. Han er med oss hver dag på lik linje med de andre, vi ser ham bare ikke..

 

Forstørr bildet og gi det hedersplassen i stua. Det vil dere ikke angre på. Skulle gjerne ønsket meg et fotografbilde eller to av engelen min jeg også..

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her, grunnen til at vi følte oss litt rare, er at om noen år, så kommer det kansje eit nytt barn, å som da aldri har fått møtt hun.. men klart, vi skal fortelle å vise bilder, så h*n blir kjendt med storesøster..

 

Takk for svar alle..

Klem..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det barnet som da kommer vil etter hvert få et like naturlig forhold til storesøster "i himmelen" som dere har. Mikael vil alltid være et naturlig tema i vår familie, men det ligger nok noen utfordringer foran oss ift hvordan vi skal gjøre lillesøster kjent med Mikael. Nå har vi jo to andre barn fra før som vil huske Mikael, og kanskje letter det litt på prosessen..

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi er bare så utroli forvirret når det gjelder det.. vi har ikke tenkt å prøve på en lillesøster eller lillebror det første året.. vi trenger rett å slett å ha litt tid på å komme oss å samle oss skikkeli.. men vi har filmer, bilder og historier som skal videre..

 

ja, lillegull, det hjelper nok på å ha to søsken som husker og vil fortelle om Mikael..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Først og fremst, så utrolig trist å høre! Kan ikke engang forestille meg hva du har opplevet og vi har også mistet, men hun ble ikke så gammel.

 

Men angående bildet så ja, det ville jeg også gjort. Vår datter døde 3 dager gml som følge av fødselskomplikasjoner og vi har bilder av henne "overalt". Høres kanskje litt rart ut, men vi har bilde rammet inn på nattbordet sammen med bilder av de andre barna våre. Vi har ett nydelig bilde av henne i stuen, på gravstenen og i lommeboken. Veldig godt å se henne også i en travel hverdag og sønnen min på 2 sier nå navnet hennes som den naturligste ting. Hun er en like stor del av meg som de to som har kommet til siden og ved å ha henne fremme blir følelsen sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...