Gå til innhold

Da er ventetiden over .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig blitt mamma 17.06 og 10 dager før ul termin:)

har som sagt vært plaget med masse maserier og vært til tider usikker på om ting kanskje var i gang. Men slik ei her inne sa "du merker når du har ordentlige rier"

Rundt kl 03.00 natt til 17.06 begynnte jeg å merke tak i magen min. Men trodde ikke det var THE rier, merket jo at de var annerledes enn tidligere, men tenkte ikke noe over dette. De kom sånn med ca 30 min melomrom før det plutselig sa poff rundt 5 på morningen og de kom med 5 min mellomrom.Som sagt da var det ingen tvil om hva som var i ferd med å skje. En time senere hold de seg stabilt på 4 min og da bestemte jeg meg for å ringe sykehuset rundt 7.00 hvor de ba meg om å komme for sjekk.

Rundt kl 08.00 ble jeg undersøkt og da hadde jeg gode rier og åpning på 3 cm. Etter hvert som det ble mere intenst så fikk jeg legge meg i badekaret noe som gjorde veldig godt. Etter 1 time fikk jeg en kjempe vond rie og da hørte jeg noe som hørtes ut som en ballong som sprakk. Det var da var da vannet gikk og "helvete" startet. Riene ble helt fryktelige etter dette. Og til slutt nådde jeg et punkt hvor jeg rett og slett ikke visste hvordan jeg skulle overleve dette. Hadde det så vondt at jeg kastet opp av smerte. Til slutt måtte jeg krype til korset og be om epidural. Da jeg var helt utslitt av smerte. Det var rett og slett min reddende engel. Men skal be om epi. mye tidligere neste gang for straks etter epiduralen fikk jeg trykketrang og vesla var ute 35 min senere.

Så fort hun var ute var all smerte glemt og vi koser oss til tross for melkespreng, sting som svir og et ganske så mørbanket underliv.

Det er helt fantastisk å endelig holde min nydelige engel i armene mine.

Må også gi masse ros til min samboer som var en helt utrolig støttespiller, han var helskjønn og fortjener gullmedalje.

Ønsker alle dere som skal føde lykke til, de ni mnd med slit er så fantastisk verdt det.

klem fra verdens lykkeligste mamma som ikke kan ta øya fra sin nydelige datter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse og kos deg med nurket! :)

Skrevet

Gratulerer så masse!!!

Skrevet

åååå så kjekt å se at du har fått jenta de:)) Gratulerer så mye:) litt skummelt og høre om hvor vondt du har hatt det men vet jo at det blir verdt det som du sier;) misunnelig på deg jeg, men håper det ikke er så atfor lenge til jeg får gutten min.. termin på torsdag..

Ønsker deg masse lykke til videre som nybakt mamma:) kose deg masse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...