Gå til innhold

Hvis dere hadde....

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann med høy forbruksgjeld. Ville dere da betalt på lånet hans....?

Har ei venninne som sliter litt med mannen sin for tida. Hun mener at han bør betale på lånet sitt, som han hadde før hun møtte han. Mens de skal dele de andre utgiftene... Men hva mener dere? Synes dere set høres riktig ut.. Visste liksom ikke helt hva jeg skulle svare henne.. På en måte så har hun jo flyttet sammen med fyren, på den andre siden så er det kjipt for henne som ikke tjener så godt å skulle betale på hans gjeld... (er snakk om 8-10 000 i mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, vi betaler sammen på studielånet på sambo, egentlig aldri tenkt på at det hans, men noe vi må betale. men vi har felles økonomi da, så er aldri noe sånn mitt og ditt.

Skrevet

Den gjelda hadde han fått dra med alene for min del.

Jeg betaler mitt studielån utenfor fellespotten, og han betaler farsbidrag utenfor fellespotten.

Resten deler vi litt sånn hipp som happ.

Skrevet

Vi har felles økonomi.. Så her hadde det jo godt omhverande uansett.. Men huslånet mannen f.eks hadde fra før vi flyttet sammen betalte vi sef på sammen... Hans gjeld er min gjeld og omvendt i dette huset... det kommer jo henne til gode etterhvert uansett om de kanskje skal kjøpe hus eller noe etterhvert.. =)

Skrevet

Forbrukslån hadde han fått betale selv. Ser ingen grunn til at jeg skal være med å betale for tull han har rotet bort penger på, og i alle fall ikke noe han har gjort før vi ble sammen.

Men billån og huslån hadde vi delt.

Skrevet

Mannen har betalt både mitt kredittkort og mitt forbrukslån som jeg hadde lenge før jeg møtte han.

Klart han kunne sittet og sakt at det får jeg fikse selv, men han så heller på vinningen ved å bli kvitt det før. Hadde gjort det samme hadde det vært jeg som sto bedre i det enn han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...