jente30L Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 de bor 20 min unna med bil... de har sett småen en gang,det var de leverte største etter å ha passa han da jeg fødte... ikke en eneste gave til noen av dem da de ble født... og interiserer seg svært lite... sååååå lyst å ta det opp med dem ,men vet ikke helt hvordan..
klg,2 boys now:) Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 hva sier mannen din om det da?regner med han kjenner de.men må ærlig si at jeg også synes det var litt merklig..
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Nei, mine er også sånn. De bor ca 4 timer unna, men det er jo ikke all verden. Har ikke sett de siden vi var der i februar....
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har det ikke sånn med mine svigerforeldre, men har det desverre på samme måte med min mor...... Det er trist. Hvor gammel er barnet ditt?
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Det var merkelig, ja. Har mannen din et dårlig forhold til sine foreldre?
Dozer Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 mine bor i nabohuset, svigerfar har sett vesla mens svigermor kun har interesse for størstjenta her! Lite koselig!
Himmel og hav Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Hvis det hjelper litt, så har jeg sånne svigerforeldre også. De bor et kvarter unna oss, og de ser barnebarna i bursdagsselskaper, og det er omtrent det. Min yngste har aldri sovet hos farmor og farfar, og eldstemann sov der sist for 13 år siden. De har evig nok med seg selv, og sitt eget liv, og jeg synes det er trist, men det er deres valg. Jeg har innsett at så lenge jeg ikke forventer noe, så blir jeg heller ikke så skuffet. Det som er litt festlig er at nå flytter vi 2 timer unna, etter å ha bodd rett i nærheten i 15 år, og nå har de litt panikk for at vi skal "reise så langt", så nå inviterer de oss stadig vekk på middag ol.. Ta det opp med dem du, for det kan jo hende at de sitter og verker etter å komme, men ikke vil presse seg på dere. Et kjapt blikk på besteforeldredebatten her viser jo at det er maaaange som ønsker svigermor og hennes besøk dit pepper'n gror.
jente30L Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2008 snakka med henne på msn nå... ja hun er 45,så ikke gamle dama... vi er 27 og 28... ungene er ett og ett halvt og en mnd... spurte hva hun skulle i helgen,og da sa hun at hun skulle bare slappe av.. ok.. ikke noe invitasjo eller noe,spurte om hun hadde lyst å komme på besøk.. fikk til svar; må se det ann... jaha lissom.. sambo mener at vi ikke kan tvinge dem til å involvere seg men usj... var hos sambo sin bestemor og snakket med henne om dette,og hun hadde tydelig ringt svigermor og fortalt hvor skapet skulle stå,for dagen etter ringte svigermor meg og da var plutselig alt såååå bra... men etter den tlf har det vært stille...
jente30L Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2008 du ,jeg har tenkt på en ting... synes det hadde vært hyggelig om ungene så litt mer til dere jeg.. ikke snakk om noe barnevakt eller noe,bare at vi kunne funnet på noe hyggelig sammen en dag.. dette skrev jeg til henne på msn nå.... venter på svar
jente30L Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2008 ahhhh gir opp fikk bare til svar.. du sier noe der..
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Hvorfor presse barnebarna på disse besteforeldrene da? Vil de ikke så vil de ikke heller. Jeg pratet med 3 relativt nybakte bestefedre i går, hvorav min far var den ene. Den av de som har vært bestefar lengst sa til de to andre; "Vet dere hva som er meningen med livet?" "Barnebarn!" Slike besteforeldre er jo det man ønsker seg, og de finnes, men det er slett ikke alle som er sånn! Ikke alle har like barnetekke heller. Det kan være interessen kommer når barna er eldre. Min bestefar (oldefaren til de små) er uintressert i den minste og var det med førstemann også frem til hun ble stor nok til at han fikk litt respons fra henne og at hun kom seg rundt litt på egenhånd.
klg,2 boys now:) Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 sikkelig interesert hun der..huff..tror nok du må bare glemme det..kansje det blir anerledes når ungen blir eldre..
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #14 Skrevet 20. juni 2008 Jeg tenker også at det får bli deres tap. De har et barnebarn nærmere der de bor, og er tydeligvis fornøyd med det :-/ Gidder heller ikke sende mms eller mail lenger, for jeg får aldri noe respons på det.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 20. juni 2008 #15 Skrevet 20. juni 2008 Den ene av mine er sånn. Svigerfar bor i utlandet så det begrenser jo hans besøk. Men han ringer hver dag. Svigermor er minimalt interessert. Selv nå når vi har alvorlig sykt barn så er det ingen interesse fra henne. Men vi har bare insett at sånn er det og gidder ikke bruke energi på det. Han annet å bruke hjernen ¨på!
hit og dit Skrevet 20. juni 2008 #16 Skrevet 20. juni 2008 Svigerforeldrene min er merkelige på sitt vis, men veldig snille da. Farmor derimot er ille. Ho har ikkje ringt ein gang etter at ho fekk vite at eg var gravid. Ikkje har ho ringt sønnen sin og gratulert han som bestefar heller. Men denne dama er i overkant gal da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå