Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Dere som har hatt planlagt keisersnitt... Var dette en god opplevelse?? Hvordan var formen etterpå?? Til dere som valgte dette selv?? Er dere fornøyde med valget?? Hatt problemer/komplikasjoner i etterkant?? OBS!!!!!! Jeg spør ikke dere motstandere av keisersnitt hva dere mener er best for mor og barn!!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Hadde planlagt ks, og det er noe av det værste jeg har vært med på. Nå er det ikke så ofte det skjer det som skjedde med meg da. Men jeg fikk litt panikk da jeg hadde slanger i begge armer og ble proppa en i nesa og Blodtrykket datt ned til 60/20.. spydde ja Og så funka ikke spinalen ordentlig, så jeg hadde det noe helt for jævlig vondt da de skulle sy og ordne etter tulla kom ut. Er 2 uker siden nå, såret har grodd fint, og kjenner jo litt smerte i siden, men ellers er alt bra. Litt kjedelig og måtte ta det med ro og løfte lite, for jeg er rimelig rastløs her.... Men er glad jeg slapp kanskje og gå over tiden, for det var fryktelig tungt på slutten..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Hva var grunnen til at du fikk keisersnitt?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Jeg hadde planlagt keisersnitt pga for lite bekken, men ønske selv helst å føde vaginalt. Grudde meg veldig til operasjonen, men fikk en fin opplevelse. Jeg hadde nok en svært ukomplisert operasjon, var oppe og gikk samme kveld, og har så og si ikke hatt noen plager etterpå. Om jeg skulle hatt enda et keisersnitt ville jeg ikke grudd meg i det hele tatt!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Jeg hadde hastekeisersnitt. Gikk kjempefint! Datteren min ble tatt ut 23.05 om kvelden og tidlig neste morgen var jeg oppe og dusjet og hadde besøk. Var jo øm i magen og i tillegg var jeg sliten etter halvannet døgn i fødsel før operasjonen ble utført, men alt i alt var det en grei opplevelse. Kan gjerne ta KS igjen. Hadde ikke gruet meg.
jentelykke + guttelykke Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Jeg hadde planlagt ks pga seteleie. Jenta mi pustet ikke med en gang, og det var ekkelt!! Det gikk heldigvis fort over. Det er jo en av komplikasjonene ved ks, at de kan få såkalte "fuktige lunger". Ellers var opplevelsen utelukkende positiv - gjør det gjerne igjen!! Såret gjorde veldig vondt første dagen, men allerede dagen etter var det mye bedre. Arret har blitt veldig fint nå!
Kvitrebekk Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Jeg hadde planlagt keisersnitt som ble fremskyndet 1 uke pga svangerskapsforgiftning. Hadde en veldig fin opplevelse av keisersnittet. Det hele gikk veldig fint (gruet meg veldig) og smertene i etterkant var helt levelige. Til og begynne med får du jo smertestillende. Etter noen dager trengte jeg ikke noe. Såret har grodd fint og har ikke hatt noen problemer med det. Fikk også jenta mi opp til meg mens de sydde igjen såret. Jeg lå på oppvåkningen i ett døgn jeg da, men det var litt spesielt. Tror det hadde med at jeg var ganske dårlig når ks ble tatt og at jeg noen dager etter fikk hjertesvikt (uavhengig av keisersnittet så slapp av :-)) Et lite tips: det tar litt tid å sy igjen. Man kjenner jo ikke noe til det, men dersom man synes det er ubehagelig tankemessig å ligge der så kan du be om litt beroligende så du får slappet helt av. Det tenkte ikke jeg over før i etterkant, men skulle jeg være så heldig å kunne få flere barn så kommer jeg nok til å be om det. For eget velvære. Det her ble langt det, men husker selv hvor mye jeg tenkte på dette. Vil i hvertfall si at jeg angrer ikke på at det ble ks! Hadde tatt det samme valget nå :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå