Gå til innhold

Huff..no sliter jeg virkelig :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele tiden fått vite at i dag så skulle jeg få feriepengene mine, så derfor har jeg betalt inn litt ekstra i regninger ettersom jeg likevel skulle få penger i dag.

Vi sliter en del økonomisk (og er kanskje ikke så flink til å spare/bruke pengene "rett" når vi først har), så disse pengene er jeg avhengig av.

Sendte mail på ettermiddagen i dag (i 14.00 tia) til kontoret, og fikk da til svar at jeg som har fastlønn får feriepengene istede for lønna den 10.juli...

Hadde da mest lyst til å sette meg ned å skrike, har 0 kr på konto, ingen diesel på bilen, og svææært lite mat i skapene (skulle jo hyre til i dag bare..)..va f..n gjør jeg nå da???

Å jeg som skulle til Trondheim (2 1/2 time kjøring) i morgen for å kjøpe bursdagsgave til jenta mi, å dette er den eneste dagen jeg slipper å kjøre på kvelden eller å ha med meg ungene, så passet jo perfekt.

Huff...skikkelig sautre-innlegg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo høre om noen kan låne deg litt til da....foreldre/ søsken/besteforeldre, tante/onkel, venner....hvis ikke kan du høre om du kan få forskudd over helga...noen arbeidsgivere er greie sånn...Visa/ mastercard???

Skrevet

Har spurt om forskudd da, men fikk ikke noe svar, får jo andre penger over helga rekner jeg med (skattpenger).

Har ikke så mange å låne penger av, kunne kanskje få låne av ei på jobben, for jeg har arbeidshelg, å avhegig av bil for å komme på jobben :P.

At jeg ikke kan lære å ha litt ekstra penger, ikke bare til akkurat den dagen jeg forventer å få penger..:(

Skrevet

Huff,føler med deg. Veit hvordan det er å ha lite penger nå og da. Det er kjedelig det. Et lite tips er jo å sette vekk litt penger på en annen konto hver lønningsdato, så har du litt ekstra buffer om du måtte trenge det. Håper det ordner seg for deg ( ikke en mann/kjæreste som har litt til overs eller barnefar?)

Skrevet

Kjedelig når det blir sånn ja... Dere får prøve å legge litt til sides når dere har litt ekstra, skrive budsjett og spare litt systematisk...skal ikke så mye til før man får en liten kjekk buffer, noen hundrelapper her og der og vips så har man noen tusen i bakhånd til en regnværs dag. Ordne en konto der du ikke har noe kort så du ikke bruker disse pengene på impuls.

Vet hvor vanskelig det er...hehe...har lært med tida..pluss at jeg har en samboer som er "sparoman" :-)))))

Skrevet

Fikk lånt 1000 kr av ei på jobben, så da skal jeg berge :)

Har egentli slitt en del økonomisk over en periode nå, så har ikke vært så enkelt å sett av penger til sparing :(, har måttet "vente" med å betale noen regninger f.eks. for å få nok penger til mat :(.

Meeen når alle pengene som vi venter i løpet av en månedes tid er kommet, så skal vi komme etter økonomisk, å da blir ting bedre, værst når man først begynner å henge etter med regningene synes jeg.

Men nå har samboeren min ny jobb, og da ser vi lysere på økonomien famover :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...