Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Hei... Har bodd et år i Wales nå nylig og vil bare dele med dere hvor rystet jeg er over abortloven i Storbritannia. Dette er ikke ment som et for eller imot abort innlegg,- men der er grensen for å ta abort 24 uker... Her er det 12, hvilket jeg syns er akkurat passe..( Forstå meg rett, sen-abort og spesielle hensyn og slikt er jo en annen sak) .Men 24 uker som den ordinære grensen? Jeg syns det er så drøyt. Måtte bare få utventilere litt... For en måneds tid siden prøvde noen deler av Huset å få det ned i 20 uker og noen til 22...Men av frykt for å innskrenke kvinners rett til å velge, ble de nedstemt.. Er der ikke en sjanse for at babyer reddes om de fødes etter ca 23 uker? Er ikke det den fine nye vippemålet etter 12 ukers målet? Det er ikke meningen å støte noen altså, men er jeg hormonell nå og overreagerer? Syns det er helt gale,jeg...
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Oj, det visste jeg ikke... En god venninne av meg fødte i uke 22 + 6, og hennes lille jente overlevde. Riktignok ikke uten problemer, men allikevel. Reagerer litt jeg og. Er ikke abortmotstander, men dette var drøyt.
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Jeg syns det høres litt vel drøyt ut. Men nå har jeg aldri vært i en situasjon hvor jeg har ønsket å ta abort, så det er litt vanskelig å dømme noen. Men 24 uker, da er du jo OVER halvveis. Burde jo ha klart å bestemme deg før den tid...
Pariserdama Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Hei, Vil bare gi litt mer innsyn til denne debatten: tror litt av grunnen til at grensen er satt til 24 uker er fordi det tar ENORMT lang tid foy sykehusene aa faa gjennomfoert aborten naar de har faatt soeknaden. Den skal ogsaa godkjennes av to leger, i England tar slikt TID! Saa det er ikke bare fordi jentene ikke klarer aa bestemme seg fort nok, det er heller et daarlig NSH som kan klandres her! Er forsaavidt helt enig i at 24 uker er latterlig lenge! Har selv en venninne her som bestemte seg for abort da hun var 8 uker paa vei. Aborten ble ikke utfoert for 6 uker etterpaa pga lang ventetid! Tenk aa ha bestemt seg for abort ogsaa maatte gaa og vente i ukesvis paa at det skal skje! Dere har det godt i Norge er alt jeg kan si Noe annet som sjokkerer meg like mye er at i Nord Irland saa er ikke abort lovlig engang! Snakk om aa vaere paa forskjellig ende av skalaen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå