cille35 Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Ni måneder med forberedelse, kan ikke forberede deg på akkurat hva som skjer når det faktisk skjer. Etter fullmånen den 18 natt til 19, 10 dager før termin, våknet jeg med lett magevondt i fire-tiden på natten. Siden det ikke var så veldig vondt, dro mannen min på jobb og jeg skulle jo uansett til jordmor på kontroll kl ni. Rett før ni kom det endel blod, og jeg fikk mannen til å ta toget tilbake igjen for å kjøre meg til en kontroll på sykehuset i stedet for jordmor. Jeg hadde småvondt, regelmessig hvert 4 minutt, og jeg lurte på om dette var rier (har født før, men det var lenge siden). Da vi kom frem ble jeg lagt på CTG- og etter bare noen minutter sa det "popp" og vannet gikk utover det hele. Da forsto jeg at jeg neppe skulle hjem igjen før fødsel, og far ble sendt ut i bilen etter kamera, bag osv. Vi ble vist inn til en fødestue og jeg fikk klyster. Gikk på do, gikk ut, og trodde jeg skulle mer på do. I stedet var det jammen barnetsom kom ut. Stående, fremdeles med trusen på ropte jeg "Hjelp meg!". Jordmor fikk dratt ned trusen og tok henne i mot. Jeg fikk henne så i armene, og forsøkte å lirke meg opp i sengen med navlestrengen hengende ut av meg. Far klippet, og det var egentlig det. Hun var akkurat så petit og lita som forventet, og det ga tilsvarende enkel fødsel. 22 timer etter frøkna så dagens lys, ble vi skrevet ut fra sykehuset. Jordmor måtte visstnok bake kake til de andre jordmødrende i dag, siden hun tok i mot barnet uten å rekke å ta på hansker. Jeg takker for meg, og bruker tida nå på å være takknemlig for underet vi har fått med oss hjem, og for at det hele gikk så fort og smertefritt. Ønsker alle dere etter meg lykke til!!
endelig mamma t 2 :) Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Hun har hatt det travelt når hun ville ut til dere jenta da Gratulerer masse
mamma_til_2_m_junispire Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 det hørtes ut som det gikk fort for seg ja Gratulerer så masse med prinsessa deres... kos dere masse
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Oj, det gikk jammen fort. Bra dere kom dere på sykehuset, da.....drømmefødsel : ) Grattis med jenta : )
nussie Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Gratulerer!! Ja det må jeg si..litt av en drømmefødsel ja:)) Så herlig.Kos dere:)
reekleim *fødeklar* Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Gratulerer så masse!!! litt artig historie må jeg si!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Gratulerer!! oioi det gikk fort det,hehe... heldig du er da! kos dere masse
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Gratulerer! gikk fort det der1 nesten litt skummelt fort:) Lykke til videre!
cille35 Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2008 Eh.. som alle nybakte har jeg da lagt ut skrytebilde også. Til alle som lurer på knep og sånn, så kan jeg si at jeg dagen før spiste rømmegrøt med mye kanel og vi var i halmen de tre siste dagene før fødsel :-) Ellers kan dere glede dere til første natten hjemme, herregud så koselig! Små knyst og en varm krøllekropp med fløyelshud i mellom oss i senga. Bedre enn dette blir det ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå