Nit@™ Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Du pratet om BT måler osv. (Tenkte jeg ikke skulle kuppe den andre tråden) Vet de årsaken til at du har høyt BT? Mannen min har det, og ble satt på medisiner med en gang, og det bekymrer meg litt at de ikke prøver å finne årsaken til det, bare kontrolerer det med medisiner. Er det vanlig? Vet ikke om du vet, men lov å spørre ;o)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Jeg vet ganske sikkert selv.., men legen sjekket ikke hvorfor.. Men nå var det også pga puls jeg fikk det.. Hadde hvilepuls på 130.. Lå rolig på benken med ekg i 3 kvarter og klarte da og senke hvilepulsen til 120.. Så fikk pranolol som jeg skulle ta når hvilepulsen gikk over 100.. Bt mitt var egentlig ikke så ille.. 146/89...
Nit@™ Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2008 Slik ja. Mannen min har i alle fall ikke høy puls, heller motsatt kanskje ;o) Men han har BT på 160/98 på døgnmåling, og det er jo litt høyt, i alle fall undertrykket. Han går på faste medisiner nå, så de har jo kontroll på det, men jeg mener det må ligge noe bak, man får vel ikke høyt BT av ingenting.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Det var høyt ja.. Men det er ikke så høyt når han går på medisiner??? 98 i undertrykk er jo alt for høyt.. Hadde han hatt 2+ i undertrykk så er det jo sånn at han hadde blitt undersøkt mye grundigere en av fastlegen.. Med mindre han er aldrende.. ( som jeg regner med at han ikke er.. hehe.. ) Jeg fikk beskjed om og komme tilbake etter en uke hvis puls og blodtrykk fortsatt var høyt.. Sjekket ikke fast hos lege siden jeg måler på jobben.., men mitt stabiliserte seg siden jeg selv visste hva det var og gjorde tiltak mot det selv.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå