Gå til innhold

Sydentur med baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så utrolig lyst å reise til syden i august/september, har ei lita på 5 mnd, men så er jeg så utrolig redd for at ho skal bli syk der nede, tenker på alle de uvante bakteriene, varmen ++, og hun er jo så liten enda.. noen som har erfaring om å dra til syden med baby. positive el. negative erfaringer? Mye sitter vel i hodet mitt, tenker hele tiden; tenk om det skjer, tenk om det skjer... Men det går jo ikke ann å følge de tankene hele tiden, for ting kan jo skje hele tiden,her eller i syden.

Mannen har jo kjempelyst å reise og mener jeg bør skjerpe meg...huff ble rotete dette.

Noen som har noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var nettopp i Tyrkia i ei uke med jenta vår, som da akkurat var 7 mnd., og jeg gjør det aldri igjen med så små unger. Ikke at hun ble syk, eller noe slikt, ikke var hun spesielt plaga av varmen heller. Problemet er at det er vanvittig slitsomt, kunne liksågodt vært hjemme. ALT dreide seg jo om å behage henne, såklart.... Så om jeg hadde vært deg, og visst det jeg vet nå, så hadde jeg ALDRI i verden reist.

Skrevet

Skal også til syden i august med vår da 5 mnd gamle pode. Bekymrer meg ikke for det du sier. Skal til en Ving resort på Tenerife, med alle fasiliteter og veldig tilrettelagt for barn. Skal ha med mme (får ikke pupp), og skal være nøye med å vaske flasker etc. Tror det går kjempe fint. Hvis du ammer er det jo ennå mindre å bekymre seg for.

Skrevet

vi var også netopp i tyrkia, dog med jenta på 19 mnd da, så hu var litt større. men som hu over sier, så dreier jo det meste seg om ungen da. vi kosa oss ja, men det ble ikke mye til ferie egentli. så kunne liksågreit vært hjemme og styra på. jeg kommer til å vente med å reise til syden igjenn, til jeg kan dra uten unger. men det gikk helt greit da. om du vil reise så er det ingen problemer med akkurat det, synes jeg. har du pupp er jo det enda bedre også. men blir ikke mye strandliv akkurat=) men ikke farlig å reise.

Skrevet

Ja, vi lå også på ett Ving hotell... Sunwing resort & spa, var ALT der inne. Men det er slitsomt. Var ikke noe problem med matinga, alt det gikk toppers. Men du kan f.eks. bare drite i å være ute i sola med babyen, det er det altfor varmt til, og nei... nytter ikke med skygge. Alt annet skjer jo på kveldstid, og da er det greit om du får babyen til å sove i vogna, men om ikke det funker, så har du ett problem.

Skrevet

Meg som skal til Tenerife i august med 5 mnd gammel gutt. Vi skal reise mange, svigers, tanter og onkler, og min samboers to barn fra før. Regner jo ikke med å få stekt meg sånn som jeg pleier, men har mange som gjerne vil hjelpe til med trilling og pass. Hadde aldri verden dratt bare meg og samboer, baby og to barn på 5 og 8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...