Gå til innhold

Inspirert av VG-debatt: Tror du homeopati virker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt om et program som heter Penn & Teller, Bullshit? Det går på tv2 en eller annen dag i uken.. Uansett der tok de opp alt av alternative behandlinger og hva ble konklusjonen? Jo at det er BULLSHIT! Det er hjernen til oss mennesker som er veldig flink med placeboeffekten. Dette gjelder også kiropraktor. Jeg ville ALDRI gått å knekt opp ungen min hos en kiropraktor som folk her inne gjør. I USA mener de at dette er direkte farlig for små barn.

Skrevet

Jeg blir alltid forundret over å se hvordan ennesker som er tilhengere av logikk, stadig bommer på logikk.

Utsagn:

"Homeopati er bare placebo. Homeopati virker ikke".

Vel, det er bevist at placebo har klinisk effekt. Ergo: Det er allerede bevist at homeopati virker.

En annen ting: "Det er ikke bevist at homeopati virker" er ikke det samme som "Homeopati virker ikke". Just for the record.

Skrevet

Jeg er overbvisst om at det fungerer.

Skrevet

Homeopati virker, jeg er ikke i tvil! Kan noen forklare meg hvordan placebo-effekten fungerer på ett lite barn? Jeg kan skjønne argumentene når det gjelder små babyer som gråter mye og så blir de "friske" av homeopati og folk mener det er det at foreldrene tror babyene er blitt roligere og derfor roligere selv, noe som igjen gir rolige babyer. Men min frøken er blitt kurert for urinveisinfeksjon, gjenntatte luftveis infeksjoner og uforklarlig feber. Tar aldri feil, symtomene forsvinner senest 24 timer etter at vi har vært der og begynt på medisiner. (hun kombinerer homeopati, fotsoneterapi og akupunktur)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...