Gå til innhold

Graviditet og løsemidler!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen av dere vet det; har en leilighet jeg skal begynne og pusse opp nå snart, der det innebærer at det blir mye maling osv. Maling inneholder jo masse løsemidler og div som ikke er direkte bra for kroppen, men lurte på om det hadde noe ekstra og si om man gikk gravid og innhalerte det (om dette er skadelig for barnet, eller eventuelt øker sjangsen for og spontanabortere)? Å i tilfelle om man unngår og innhalere løsemidler dersom man bruker munnbind?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret er at du ikke skal være i kontakt med løsemidler når du er gravid. Og nei et vanlig munnbind hjelper ikke i det hele tatt, du må i tilfelle skaffe deg en maske som er ment for formålet. Legger med et svar fra en lege:)

 

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=373309

Skrevet

Tusen takk for svar. Utrolig kjekkt og vite sånne ting slik at man vet hva man ikke skal utsette seg for. Man vil jo helt ikke gjøre slike ting da dersom det ikke er høyst nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...