Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Er samboerbrudd i huset vi var på visning i.. Har ligget ute i minst 2 uker allerede.. Vært 2 visninger.., men bare et bud som er kommet inn og det er 230.000 under prisen som ligger ute.. Pratet med megleren i dag og han sa at selgeren ikke kommer til og godta bud under prisen.. Da tror jeg den selgeren kommer til og ha et hus liggenes ute i meget laaaang tid.. For det er overpriset.. Og det innrømmet også megleren.. For prisen er satt til 100.000 over talst i utgangspunktet.. netopp fordi eieren nektet og selge til under den prisen... Og siden vi ikke har noe hast sitter vi da bar og venter til eieren blir desperat og selger under .. hehe.. Men eieren må være helt på jordet for og tro at han får den prisen altså..
Turid Laila Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Ja, det er mange som ikke har fått med seg hvordan markedet er nå. Vi så på et hus for noen mnd. siden som allerede da hadde ligget ute lenge. Vi la inn på 690 000 under takst det var eneste budet, og det er eneste budet så langt også. Huset står til samme høye pris enda, og har ligget i over et halvt år nå. Prisen endrer de ikke på gitt. Merkelig egentlig, når markedet har gitt beskjed om at 1,9 er alt for mye for det huset.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2008 Det er ikke en sjelden perle.. Det er fin tomt og beliggenhet.. Huset i seg selv er laaangt ifra noen perle.. Og det er flere punkter som tilsier at huset i seg selv også er overpriset.. Hadde huset ligget 5 km lengre øst hadde det kostet 200.000 mindre bare pga det.. Mannen som eide det har også gjort mye egeninnsats som han kaller det.. Altså snekret på en hel del av huset selv.., lagt fliser på gulvet selv i stor grad, lagt drenering selv +++ Med andre ord er det ikke garanti for noe som helst siden han verken er snekker eller flisemester.. Vi er jo villig til og kjøpe det for 50.000 under takst pga vi ikke har noe garanti på det som er gjort.., og fordi det også er annmerkninger på det som er utførst noen steder bla legging av fliser på våtrom.. Men eieren selv mener at han er en særdeles dyktig handyman og alt er gjort perfekt.. takstmannen har feil.. haha.. Lykke til tenker jeg..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes det virker som det er selgerene og ikke meglerene som setter prisen lenger.. Selgerene tror at wohoo... Nå skal vi virkelig ta i med dagens marked.. ..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2008 Vil ikke legge ut link.. Da ser jo alle hvor jeg kanskje bor om en mnd.. hehe.. Men det er iforhold til markedet her jeg bor høyt prissatt... =)
Gemini77 Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 2 uker er jo veldig kort tid da. Skjønner godt at de ikke godtar bud som er 500.000 kr under takst.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2008 Nå er det ingen som har lagt ut 500.000 under takst.. Jeg skrev 50.000 under takst som vi var villige til og by... 2 uker er ikke lenge på dagens marked nei.., men det er et faresignal når ingen er interesert til nærmere en 200.000 under takst og ingen andre har meldt seg interesserte og heller kontaktet megler om fundert over prisen..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 jeg tror jeg vet vilket hus du snakker om. om det er en tomannsbolig?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2008 Nei.. hehe.. Det er enebolig.. ;o Bor du i området ??
Dudelidum Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Dere la inn bud på 690 000 under takst når 1,9 er prisen? Hva er poenget? Selger må jo være rimelig tom i toppen om han skulle finne på å takke ja til et sånt skambud. Skal det være noe poeng å komme med et skambud må det jo være at man da gjør selger skikkelig nervøs slik at han har lettere for å godta et lavt bud (som er innenfor rimelighetens grenser) senere.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2008 Hvor i alle dager har du det fra at vi la inn bud 690.000 under takst??? Vi har ikke lagt inn bud i det hele tatt.. Vurderer og legge inn bud 50.000 under takst.. Dvs 150.000 under hva eieren vil ha for huset.. Og huset står da ikke ute til 1.9 heller.. Hvor får du disse summene fra?!??!?!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 20. juni 2008 Ser nå at den kanskje ikke var til meg da.. hehe.. Sorry..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juni 2008 #14 Skrevet 20. juni 2008 jeg bor relativt nerme (30 min med bil) fra 2 mannsboligen. fra eneboligen din aner jeg ikke... hehe
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 20. juni 2008 Kan sende deg pm med link til boligen.. =)
Gemini77 Skrevet 20. juni 2008 #16 Skrevet 20. juni 2008 ops, leste feil! Beklager! Vi solgte boligen våres nå for en mnd siden og til takst (3,3 mill) og den lå ute i nesten 2 mnd. Lite folk på visning og ingen bud heller før det hadde gått nesten 2 mnd. Det er bare om og gjøre å finne den ene som virkelig har lyst til å bo der og har råd til det. Som regel finner man den personen..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 20. juni 2008 Huset er ubebodd og han som selger det har nå også husleie eller nytt huslån som jeg skjønte.. Så håper jo at de ikke kan drøye så lenge.. hehe..
~sjiraff~ Skrevet 20. juni 2008 #18 Skrevet 20. juni 2008 2 uker er da ikke lenge.. Det er mange hus som blir solgt både 1-2-3 mnd etter de er lagt ut, og allikevel til taakst. Kommer nok litt ann på prissjiktet også, de dyre har en tendens til å ligge litt før de blir solgt.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 20. juni 2008 #19 Skrevet 20. juni 2008 2 uker er slett ikke lenge i det hele tatt. Som selger må enn ofte ha is i magen og vente til enn får et bud som enn selv kan leve med. Huset vårt lå ute bare en uke og ble solgt for 150.000 over takst. Men vi var forberedt på at det kunne ta mye lenger tid.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 20. juni 2008 Jeg vet at 2 uker ikke er lenge.. men pga tilbakemld han har fått bla og det at han i utgangspunktet går ut med en pris 100.000 over takst gjør at det kan bli vanskelig.. Husene der i området med en fornuftig/ikke overpriset hus går veldig raskt om dagen.. ikke mange dager etter visning de ligger ute vanligvis..
LizzyG Skrevet 20. juni 2008 #21 Skrevet 20. juni 2008 Blekkspruten: kan du sende med link på pm eller?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 20. juni 2008 Har sendt den.. =) Huset ser veldig bra ut.. Og er nok verdt takst tenker jeg.. Men ikke 100.000 over takst.. Er bemenrkninger på bad bla,, det nye og drenering, samt garasje som ikke er tilfredstillende lagt...
LizzyG Skrevet 20. juni 2008 #23 Skrevet 20. juni 2008 Ja, skjønner hva du mener. Synes det er voldsomt å sette prisantydningen høyrere enn takst. Sendte deg linken til et hus vi skal se se på på onsdag.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #24 Skrevet 20. juni 2008 Så det.. Har svart deg.. =) jeg har ikke lappen så ville følt det som jeg var i fengsel om jeg bodde der.. hehe.. Meeen den tomten er jo helt fantastisk.. helt utrolig hvor mye mere man får for pengene var 20 min unna.. =(
LizzyG Skrevet 20. juni 2008 #25 Skrevet 20. juni 2008 Ja, jeg også ser store muligheter med det huset. Men er endel som må gjøres med det, så vi får se på onsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå