Gå til innhold

Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt sett så ville jeg sagt til noen at de måtte bare vente å se om det tar seg opp..eller noe liknende..var det jeg gjorde sist gang...

men nå...

har hadd så vondt nederst i magen i hele dag..kommer takvis og magen blir steeinhard..

er ikke kynnere for det har jeg hadd daglig i flere måneder,så der har jeg full kontroll...hodet skal være festet så skal ikke være det jeg kjenner..

ellers så er ungen rolig så de "normale" torturslagene til ungen er det heller ikke... kan det da være noe på gang??

Skal rett inn på føden det øyeblikket jeg får rier,så kan ikke gå hjemme å se det an heller..men..vet ikke hva dette kan være for noe bortsettfra at det er sykt vondt..

smertene kjennes egentlig så kjent ut,men klarer ikke huske tilbake til sist fødsel...

er 4 dager over termin så hadde ikke gjort noe om det hadde skjedd noe snart nå..men er bare redd det er jeg som leser for mye i dette... :S

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Kjære deg! Synes du skulle ringe føden, jeg! Det kan gå fort når det først er i gang.... Men jeg er som deg, hadde nok sett det an og tatt det som det kom! Forrige gang slo det meg hvor lite jeg egentlig husket fra første fødsel, og nr 2 var helt forskjellig...og når jeg nå begynte å tenke på det tror jeg det er mye som er glemt... Og det er kanskje greit? Ellers hadde jeg muligens ikke gledet meg så mye til fødsel nr3:) Hva har du gjort med kynnere? Det var det eneste jeg egentlig skulle høre med jm om på kontroll i dag, men glemte det helt... Forutsatt at du har tid til å svare, da! Ønsker deg lykke til i alle tilfelle!!

Skrevet

gjort med kynnerne?? ingen ting??hehe...har bete tennern sammen og prøvd å ikke la alle andre rundt meg se det.. (de har vært vonde og plagsomme i mange måneder...)

men er som sagt ikke kynnere det jeg har nå..det er jeg sikker på... klarer bare ikke å bestemme meg for om jeg skal få håp om at dette faktisk kan være rier?

har aldri hadd noen problemer med mensmurring eller liknende så aaaaner ikke hvordna det er...har bare ikke lyst til å plage føden om det ikke er rier..og har jo heller ikke lyst til å gå hjemme om det faktisk er rier...(siden jeg tross alt skal rett inn på føden når første rie har startet..)

vet jeg er tåpelig...er slik jeg alltid har vært..vil ikke plage noen unødvendig..og vil ikke ta feil...vil få et skilt slått opp foran meg når fødselen starter slik at jeg VET....

Skrevet

noen??

Skrevet

Tror ikke du har så mye annet valg enn å ringe dem, i og med at du skal inn med en gang om det er rier. Husk at jordmødrene er på jobb for oss, du forstyrrer jo ingen ved å ta en telefon. Lykke til!

Skrevet

Ring føden. De vet best. Og om de er usikre, så vil de sjekke deg, og da finner dere jo ut av det. Bedre enn å gå hjemme å være bekymra og redd. Det påvirker jo barnet det og...

Skrevet

Ofte er "den første rien" som menssmerte med knallhard mage. Det er ikke alltid de starter med et pang, og er lange og supervonde fra første rie. Det kan godt hende det er rier du har nå da..

Ring føden du :) Du har uansett "ditt på det rene", iogmed at du har fått beskjed om å komme ved første rie.

Noen ganger er vi kvinnfolk så forbasket sta ;) Jeg skjønner at du lurer nå, de fleste ønsker å føle seg sikker på at noe virkelig er på gang før man tar kontakt, vi er redde for å virke "dumme", redd for at det ikke er noe, redd for å bli sendt hjem igjen.

Siden du har fått beskjed om å kontakte med en gang, ville jeg ringt nå :) Da får du snakke med en jm, og konferere sammen med henne.

Lykke til! Gleder meg til å høre hvordan det går med deg :)

Skrevet

her sitter jeg og smiler og stolt over emg selv..hehe..jeg har faktisk klart å ringt dem og snakket med ei der..hun mente på at det plutselig ikke var så viktig å dra inn ved første rie og at jeg hadde goood tid...

men skal inn for en sjekk nå når mannen min kommer hjem..så sendte de meg heller hjem om det gikk greit sa hun..

blir litt forvirret av slike tvetydige beskjede,men vi får nå se...skulle de sende oss hjem igjen uten at vi føler oss trygg på at det er det rette så har vi en jordmor elle to vi kan snakke med som vi kjenner godt..så ordner det seg vel uansett får vi håpe...

herlighet det er så spennende..håper virkelig det er fødsel igang nå...

det er alt fra 5 til 20 minutter mellom hvert tak..gjør så fryktelig vondt..

trodde først at kanskje ungen var på tur enda lenger ned om det er mulig uten at h*n kommer ut...men da skulle det ikke vært så "tak-vis" over så mange timer syntes jeg...

har holdt på i fem timer nå så...

herregud jeg er spent på hva som skjer når vi kommer dit...

Skrevet

Jeg krysser fingrene for deg, satser på at du er nybakt mamma i morgen i allefall :)

Gjest amandine
Skrevet

Det gjør jeg også! Har hentet ungene i barnehagen og mannen på jobb og nå når barnetv er på er det 2 min. til meg og pc... Håper det er bra med deg og at du er i full gang! Tenkte egentlig når jeg spurte om kynnere bare å høre om det var noe man må ta hensyn til eller ikke.. Har ikke hatt de gangene jeg har vært gravid før, men nå har jeg masse og det er jo litt ubehagelig...

Sender masse gode ønsker og krysser fingrene for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...