☆twinkle twinkle Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 håper jeg klarer å roe meg når det nærmer seg, men jeg er redd jeg bare blir reddere :/ Dette blir min andre fødsel..Det går kaldt ned over ryggen min når jeg tenker på det... Er vi flere som er redde?
lillegulletvårt=) Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Hm ,gruer meg selvfølgelig ,men "syikker hodet litt i sanden som strutsen jeg "' Huff er mitt første så jeg har ingen aning om hva jeg går til ...og lysten til å sprenge der nede er IKKe stor .... og mage følelsen blir vel enda verre da hele greia starter ... Nei stikk hodet i sanden U 2 .-.kanskje det hjelper litt ...=)))) Vi er flere som skal gjennom det =)) klem
Miss Dynamite Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 liivredd rett og slett :/ vet ikke hva jeg går til jeg heller.. og som lillegulletvårt=) sier, å sprenge der nede osv.. gud bare tanken!!!!
☆twinkle twinkle Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2008 skal snakke med jordmor på tirsdag, hun har min første fødselsjournal, håper hun kan roe meg ner.. merker at de bruker å si at ingen fødsler er like når det er snakk om at noen er redde etter en fæl fødsel ..Min var nok ganske normalt vond..."ja d går nok fortere og lettere andre gangen" Jah! Hva med det at ingen fødsler er like da?.. Denne kan bli MYE verre enn den forrige.. Dette tar snart nattesøvnen fra meg..
**paradis;) Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er ikke redd, men mer spent på hvordan fødselen blir - er nr 3 for meg. Har to positive opplevelser fra før så det hjelper. Men jeg har likevel meldt meg på et kurs i yoga for gravide. Det går de gjennom ulike avslappings og pusteteknikker, samt at siste gang er satt av til gjennomgang av hele fødselsforløpet og bruk av ulike teknikker. Om dere er redde tror jeg forbredelse til fødselen er viktig!! Eks et slik kurs
☆twinkle twinkle Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2008 hørtes herlig ut å få gå på Yoga kurs..Håper JM har noen gode ideer til meg så jeg kan bli litt tryggere på meg selv og hva jeg tåler...
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Hei Jeg skal føde nummer tre i desember. Jeg har følgende råd til deg: Snakk og snakk og snakk om det, gå gjennom forrige fødsel så kan det hende du finner ut hva du ikke skal gjøre neste gang. Yoga kurs er kjempeflott, også aktiv fødsel kurs eller lamaze metoden. Det er fokus på å puste seg gjennom hver rie, inn gjennom nesen og ut gjennom munn. Finnes og hypnosekurs, ihvetfall i Oslo. Går utfra at du hadde en tøff fødsel første gang. For meg var første gang fantastisk, men jeg var godt trent, svømte 1000 meter noen ganger i uken og gikk oppreist gjennom hele åpningstiden, rugget på kroppen fra side til side. Sto på alle fire og fødte over en sakkosekk i sengen. Slik at jeg hadde tyngdekraften med meg. Andre fødsel sto jeg oppreist frem til pressrier og så gjorde jeg noe dumt og la meg på rygg, dette ble rett og slett mitt helvete. Jeg lå slik kun i 10 min. gjennom noen pressrier, men jeg er overbevist om at det var dette som gjorde at jeg fikk innih..... vondt. Fikk jordmor og pappa til å snu meg på siden og da gikk det ikke lang tid før hun var ute. MEN de 10 minuttene sitter i hodet mitt for alltid som det verste jeg har opplevd. Denne gangen er jeg klok av skade, jeg skal ikke ligge på rygg! Jeg har i dette svangerskap også bestemt meg for å svømme og holde meg i form siden jeg er overbevist om at det var en av grunnene pluss tyngdekraften som gjorde fødsel nr. 1 fantastisk! Gå gjennom fødselen din og finn ut av hva som gjør at du gruer deg. Jeg bruker og arnika D30 når riene begynner til noen dager etter fødsel, dette for ikke å sprekke. Har også med meg resque remedy, blomstermedisin, som skal hjelpe psykisk. Vet ikke om det hjelper, men jeg heiv i meg under begge fødsler og tar det med til nr. 3 og. Aromaterapeut kan og hjelpe deg, det finnes oljer; eks: jasmin som man kan bruke under rier for å lindre. Også var det druesukker når man føler at kreftene dabber av, og kanskje litt ekstra oksygen. Det kan man få via lystgass masken. Jeg sender deg gode tanker og håper du får en fantastisk fødsel, det er mer enn fullt mulig det vet jeg. Klem
mommy_87 Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 jeg å gruer meg kjempemasse til fødsel(er første). men har fått innvilget ks pga fødselsangst så da går det nok bra:-) ble virkelig lettet når jeg fikk innvilget ks. men det er vel ikke det rette får alle som gruer seg, men rett får meg iallfall:-)
☆twinkle twinkle Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2008 hvor mye skal til før en får keisersnitt da? Hva er angst egentlig? Har ikke lyst på KS heller..Det kan jo bli veldig smertefullt på andre måter.. Men var det ikke her inne jeg leste at keisersnitt andelen var større blant jordmødre og leger enn hos andre..Hvorfor?
Maya_1 Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er også førstegangs, og gruer livskiten av meg :/ Og hjalp ikke etter at en kollega kom med en inngående beskrivelse av sin opplevelse. Lar være å tenke på det, uff.
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Jeg grudde meg også veldig da jeg gikk med min første, og det ble en lang hard fødsel. Epiduralen tok bort følelsen i den ene foten min så jeg ble også pent nødt å ligge på rygg, jeg som også hadde sett for meg å ta tyngdekrafta til hjelp. Men nå er jeg gravid med nr 2 og vet liksom mer hva jeg går til, men det rare er at jeg gruer meg ikke i hele tatt!!! Det skumle rundt hele fødselen overskygger den følelsen som sitter best, nemlig da lille hjertet mitt ble lagt på brystet mitt. Og jeg visste at stakkar liten å alt vi hadde vært igjennom sammen, grenseløs kjærlighet. Den følelsen overskygger alt, gleder meg til å kjenne den samme følelsen igjen.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 Jeg GLEDER meg noe helt sinnsykt jeg joda det var jævelig vondt og tok sinnsykt lang tid, men dt va så deilig å være ferdig med alt og endelig få møte lille jenta mi. Er det noen spesieløl grunn til at du gruer deg sånn da? bare smertene eller hadde du en spesielt hard/tøff fødsel? Om det bare er smertene så er det jo mange som bruker smertestillende da, og denne fødselen vil nok bli kortere enn din forrige prøv å fokuser på å jobbe med riene og ikke mot, og at du vil få se elsklingen din om ikke altfor lenge. Jeg tenkte hele tiden på målet sist, for hver rie som var over var jeg en rie nærmere å få møte tulla mi..
<3tobarnsmor<3 Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 Gruer meg jeg også, tenker på det hver dag. Er min første graviditet, men tror at når det nermer seg slutten så gleder du deg bare til å få ut babyen. Du får jo al den hjelpen du trenger på sykehuset, det eneste du trenger å tenke på er å puste å presse når den tid kommer. Gruer meg ikke så veldig til smertene, men er livredd får å klippe eller revne...det høres helt forferdelig ut. Er også redd for at barnet skal sitte seg fast eller noe, men man kan jo ikke gå å tenke slik heller. Prøv å tenk positivt, det skal hvertfall jeg gjøre. Tenk deg det søte lille nurket som blir lakt på brystet ditt etter smertene og strevet....da tenker du vel at det var verdt det Ønsker deg masse lykke til.
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #14 Skrevet 21. juni 2008 vill du lese fødselshistorien til jenta mi som kom til verden mars 07???gå inn på sia hjemmesiden hennes å les da vell:):) emiliepia.piczo.com . gleder meg til neste fødsel som blir i januar jeg:)hvis lille meg klarer å føde klarer alle det:):)tro meg:)hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå