mamma og godguttene Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er egentlig utdannet hjelpepleier, men sluttet etter ett år pga vond rygg. Har jobbet med litt forskjellig etter det, men min siste arbeidsplass var på et kontor hvor jeg stort sett satt hele dagen, var sykemeldt i 3 mnd pga ryggen og gikk til fysioterapeut. Ble gravid raskt etter jeg kom tilbake i jobb og ble sykemeldt igjen pga bekkenet. Har altså gått hjemme siden jeg ble gravid med eldste, dvs snart 4 år. Nå skal jeg ut i arbeid igjen, men så har jeg begynt å tenke litt. Det er jo ingen vits i for meg oå begynne som hj.pleier igjen, kommer til å ende med sykemelding, så hva gjør jeg ? Kan jeg søke omskolering eller må jeg da først få meg en jobb som hj.pleier bli sykemeldt og gå hjemme ett år til ?
Pooosi Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Før var det slik at man åtte gå sykemeldt et år før omskolering, men det er visst andre regler nå, tror man slipper det hvis situasjonen er slik som din. snakk med fastlegen og/evt gå inn på nav.no
mamma og godguttene Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2008 Ok, da skal jeg ringe legen og få en time :-) Tusen takk for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå