ronile Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 hva er det man egentlig trenger i denne berømte sykehusbagen?
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Det som står i svangerskapsboken: HESLEKORTET Amme BH Morgenkåpe tøfler t-skjorte og joggebukse e.l. klær til hjemreisen toalettsaker (tannbørste, hårbørste, tannkrem, shampoo, såpe o.l.) lestestoff (hvis sykehuset ikke har bibliotek) skrivesaker hvis du vil skrive opp tanker o.l. om fødsel mobil med lader eller telefonkort noe å drikke og frukt (griet hvis sykehusmaten ikke frister, man trenger litt sukker for å holde oppe energien) Fotoapperat klær til baby: body eller truse og skjorte hentesett LUE babyteppe bilsete er greit å ha i bilen så man slipper å hente det når baby skal hjem.
Nordhagenjentene :) Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Jeg bryr meg ikke om det som står i alle blader osv; dette er hva jeg har planlagt - etter MINE behov: Helsekortet - VIKTIG Flaske med tut, til å ha vann i, lettere å drikke av.... En mørk joggebukse En av linbuksene jeg har brukt mens jeg gikk gravid - reise hjem i den tenker jeg Noen gode truser, som holder bind på plass 1 - 2 amme-bh'er Sokker Slipperser Et par gode t-skjorter/ammetopper - mange anbefaler å bruke sykehustrøyer, men det er jo mulig man vil ha på seg noe mer "fint" når det kommer besøk? En cardigan - enkel å ta av og på, etter hvordan kroppstemperaturen er Ammeinnlegg, i ull + noen engangs Bind - jeg orker ikke de digre Saba-bindene hvis jeg ikke må.... Mesoft-kompresser og salve, hvis brystvortene blir såre er det greit å vite at man har det lett tilgjengelig Toalettsaker: - tannbørste og tannkrem - shampoo og balsam + dusjsåpe (det på sykehuset er så kjett) - mascara - fordi jeg ser så trøtt ut uten, og det blir sikkert tatt noen bilder, litt forfengelig er man joh! - føhner - fordi mitt hår lever sitt eget liv uten :S - deodorant - bodylotion og håndkrem - leppepomade Fotoapparat + batterier Mobil + lader Adressebok - er ikke alle telefonnummer som er lagret kanskje? Til babyen: En body En bukse Sokker Lue + hentesettet. Mange sier man ikke skal ta med private klær - det kan bli borte, men jeg vil gjerne ha på jenta noe privat når vi får besøk osv... En bamse jeg allerede har kjøpt Og siden vi har en storesøster har jeg pakket med litt tegnesaker og en ny ting til henne også, så vi ikke glemmer det. (Pappan er en bitteliten smule distré ;P) Greit for henne å ha noe å gjøre når hun er på sykehuset, for jeg regner med at det ikke er like spennende etter et par timer.... Og jeg kommer sikkert på noe mer etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå