Gå til innhold

Betaling for barnepass. Hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jente, 15 år, skal " passe " en gutt på 8 år. Hvor mye bør hun betales? Det er snakk om 2-3 uker nå i sommerferien

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25 kr timen betaler jeg min dagmamma for pass av jenta. men en 200 kr dagen går jo også ann. =)

Skrevet

d synes jeg var fryktelig lite...

ville gitt iallefall 50 kr. timen..

Skrevet

ja det er kanskje ikke så mye. men det er nå det hu tar da. hu har mange unger så det er ikke noe problem for henne. blir jo 3500 for heltid en måned det da, og nå mye mer enn det er jeg ikke villig til å betale en dagmamma. da kan jeg likså greit ha henne i en barnehage med pedagogisk oplegg! å så var det snakk om at jenta var 15 år å da, å 8 år gammel unge, klarer seg jo for det meste selv egentli, så er jo ikke store jobben=)

Skrevet

25 kr timen fikk jeg når jeg var passepike for 13 år siden!

Skrevet

Jeg fikk ca 3500 for en måneds passing av en gutt på fem i fjor sommer. da passet jeg 8 timer dagen, hjemme hos dem, fem dager i uka. Far til barnet stilte med alt av utstyr og mat og sånn selvsagt (jeg hadde med lunsj selv da, men hadde fått lov å spise deres mat om jeg ville jeg også), og dersom vi skulle noe som krevde at vi tok buss eller lignende betalte han det også. Følte meg allikevel noe underbetalt ettersom jeg reiste til og fra og måtte kjøpe busskort til 1100 kr den måneden, men egentlig er det jo slett ingen upris. Skal også nevnes at jeg er 25 og selvsagt ville fått vesentlig mer betalt for en heltidsjobb et annet sted den sommeren - i tillegg til at det faktum at jeg passet hjemme hos dem forhindret meg i å passe flere barn samtidig sånn at jeg kunne tjent til livets opphold på det, mens hun på femten er såpass ung at det er grenser for hva hun kan forvente å tjene uansett...

Ellers, når jeg sitter barnevakt for samme unge nå (han starter på skolen til høsten), får jeg femti kroner timen. Og da er det fortsatt jeg som reiser til og fra og betaler det av egen lomme (65 kr hver vei, jippi - så det må bli noen timer før jeg i det hele tatt går i pluss for å barnevakte).

Så, for et par-tre uker ville jeg kanskje gitt henne 500-1000 kroner uka, litt avhengig av hvor lenge hun skal passe om dagen, om hun må legge penger i å komme seg til og fra osv (går an å si f.eks. 500-600 kr uka dersom hun da har normale arbeidsdager på sju-åtte timer fem dager i uka, pluss at dere dekker månedskort på buss eller tilsvarende dersom hun kommer hjem til dere og passer). Det ER tross alt ikke all verdens jobb å ta hånd om en åtteåring... :)

Skrevet

Noen flere?

8-åringen blir levert og hentet på døra hos barnevakten. Mat og drikke får han der han er. Ca 8 timer til dagen... Noen ganger overnatter han hos barnevakten og familien, men det er deres ønske...

Skrevet

Dytter...

For å se om andre har en mening...

Skrevet

800 kr uka passer fint for en 15 åring. det blir jo ganget med 3.. send sms til henne og spør henne om hun har forslag selv. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...