Yrha Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Er helt fersk og uvitende om dette altså, men snakka med ei dagmamma som passer seks barn flere dager i uka. Syns det var vel mange barn på en person? Spesielt når flere av barna er rundt 12-14 mnd (inkludert min). Vet at de ikke er flere ansatte pr. 6 barn i barnehager, men det blir jo noe annet når de er flere..? Synspunkter?
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 når de er under 3 år, så skal de jo være (i bhg) 1 voksen på 3 barn.. 6 barn hørtes voldsomt ut, igrunn...
1 høne i haneflokken-født Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 på liten avdeling er det vel ikke mer enn 3 barn pr voksen, og de er jo å regne som små da
1 høne i haneflokken-født Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 vil bare også si at jeg hadde IKKE hatt mitt lille barn hos en dagmamma som hadde 6 barn som var så små uansvarlig vil jeg påstå
Tia med 2 ♀ Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 3-4 barn (inkludert deres egene) er nok det vanlige. Noen har mindre. Noen har mer for det er litt uklart med reglene men jeg har selv jobbet som dagmamma i mange år og ville aldri anbefalle å bruke noen som har mer en 4 barn der om gangen. Jeg hadde 6 barn som delte på 4 "plasser" altså hadde jeg 3-4 barn der per dag og det var mer en nok å holde styr på. Er tross allt et stort ansvar
Yrha Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2008 Ja, det er et stort ansvar, og jeg vil ikke overlate gutten min til noe mindre enn det beste Oi, jeg visste ikke at det var 3 barn pr. ansatt i barnehage. Høres jo myye bedre ut med barnehage da (jeg som trodde at barna fikk mer omsorg hos dagmamma - ikke tilfelle her nei!) Det er en til dagmamma i nabohuset, så de samarbeider litt, sa hun. Men syns ikke det veier opp helt.
^*^Ma85^*^ Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Jeg var dagmamma for en gutt et års tid for å være lenger hjemme med snuppa mi. ville ikke tatt på meg å passe mer enn to barn utenom min datter for å si det sånn. hadde ikke følt jeg hadde fått gidd hver enkelt unge nok oppmerksomhet da. og friheten til å finne på ting, gå tur, lekeplass, osv føler jeg hadde blitt litt veldig begrenset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå