Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Ville dere hatt ettåringen deres hos ei dagmamma som har seks barn flere deger i uka? Hun ble litt uaktuell for oss da hun sa dette. Syns rett og slett det blir for mye for en person. Og jeg VET at det kanskje ikke er flere ansatte pr 6. barn i en barnehage, men det er noe helt annet når de er flere ansatte samtidig, og det er lettere å fordele omsorg etter behov..?
Boogie Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Enig med deg, men dagmammaens personlighet har mye å si. Vi har hatt dagmamma som passet flere enn vår lille. Fra 3 til 6 stk var de (noen heltid og noen deltid). Hun er en av de mest fantastiske og omsorgsfulle menneskene jeg vet om, og vi følte det 100% trygt selv om det var mange barn hun var alene om å passe.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 hm... slik jeg ser det ville jeg fulgt bhg reglene for slik... Der er det 3 barn pr voksen, hvis barna er under 3 år. Såfort de fyller /er passert 3 år får man en halv plass ekstra. 2 barn under 3 1 barn over 3, gir da 3 og en halv plass....
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Hvis en dagmamma passer så mange barn er hun faktisk forpliktet til å oppfylle samme krav som bhg i forhold til arealer og antall barn per voksen (det går etter alder sånn som den anonyme over sier). Jeg hadde ikke brukt en dagmamma som ikke er seriøs nok til å selv vite hva hun har lov til eller ikke (og heller ikke en som ikke bryr seg om hva som er lov).
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Seks barn er for mye for en voksen å holde styr på! Datteren min har gått i familiebarnehage der det var en voksen på fire barn, og det var helt supert. Hun som drev barnehagen hadde gode rutiner og var veldig flink. Men hun kunne ikke hatt flere enn de fire hun hadde, tror jeg. Tenk når det skal skiftes bleier, og alle de andre er uten tilsyn mens bleieskiftet pågår. Tenk når de skal spise. Tenk når de skal ha vinterdresser på og av. Såvidt jeg har forstått er en voksen på fire barn grensen for en familiebarnehage. To voksne kan ha åtte barn. Svarte dagmammaer følger jo ikke noe regelverk...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Hva gjør hun hvis det skjer noe da? Galskap spør du meg. To, eller maks tre mener jeg!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Hun er nok ute etter å tjene mest mulig penger. Ville ikke gått for henne. Vanskelig å holde kontroll på så mange små barn på en gang. Jeg har meeer en nok med 3.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 En dagmamma har ikke lov å ha mer enn fire barn, og samme regler gjelder i barnehagen. Er alle barna under 3 år er reglene enda strengere... I barnehagen vi bruker er de tre voksne på ni barn på den lille avdelingen (under 3 år). Men dagmammaen vi brukte til eldste hadde også 5-6 barn et par dager i uka, men hun hadde en uføretrygded mann hjemme, begge supre omsorgsfulle mennesker som er veldig glad i barn, så jeg følte meg helt trygg.
Alba44 Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 6 barn er da for mye! Kommer jo an på alder, men er de under 3 år så vil jeg si at 3 barn er maks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå