Vilde08 Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 ...................... Noen som vet. Har ei tulle som ha liggi i seteleie siden UL i uke 17. Er 27 uker på vei nå, og hun sitter der ennå!
Heaven har født::) Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Da tar de ct. ikke noe vondt eller farlig:)
3barnsmamma<3 Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Men gjør de dette lenger da?? Da jeg gikk gravid sist spurte jeg om å få tatt ct /røntgen for å måle bekkenet, pga første fødsel endte i hastesnitt fordi gutten satt seg fast,han sto å stanga. Og med frykt for enda en slik opplevelse ville jeg ha røntgen for å se om bekkenet var fort smalt eller om det var ok, og da andre grunner til at gutten satt seg fast. Men jeg fikk til svar at de målte ikke bekkenet lengre med røntgen, for de fikk ofte misvisende svar. Pga dette valgte jeg KS den gangen, frykten ble for stor...
tuppi2 Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 jeg jobber som radiograf, og ja det hender vi tar ct undersøkelser av gravide, såkalt pelvimetri. for å se om barnet kan fødes naturlig eller taes med keisersnitt. er sjelden dette gjøres pga strålefare mot foster, men det utgjør ikke store dosen. vi tar da et snitt akkurat ved symfysen, og radiologene måler størrelsen.
Berta73 Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Hei Jeg fikk målt bekkenet med ct sist pga seteleie. Fikk beskjed om at bekkenet var stort nok men valgte alikevel keisersnitt. Når du er i uk 27 kan jo barnet fortsatt snu seg til hodeleie.
C@milla *EMIL* Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Jeg skal måle bekkenet senere i svangerskapet. Dette pga sykdom da.. Søstera mi fikk også røntgen for halvanna år siden. Men hørte den ene legen som var innom mente at de ikke gjorde det lenger.. så det er nok en vurderingssak etter hvilke grunner en har vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå