Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 I fjor tjente jeg 313 000,- fikk inn feriepengene i dag og det bar bare 26000? Skal det ikke være 10,2% av inntekten? Hadde samme arbeidsgiver i hele fjor. Vi har det sånn på jobben at vi får feriepenger i stedet for lønn i juni, så får vi full lønn når vi tar ferie, kan dette ha noe å si? Jeg er i permisjon, så hadde håpt jeg skulle slippe å stresse inn på jobb for å finne det ut...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Har du 5 uker ferie skal det vel egentlig være 11,2% også? Innbiller jeg meg.. dersom 313 000,- er det som står som feriepengegrunnlag på årsoppgaven din, så må det være noe feil her. Ta en tlf til den som betaler ut lønn på jobben, så får du sikkert svar.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Jo, det skal være 10,2% eller 12% alt ettersom om du har 4 eller 5 ukers ferie. Kan det at du er i permisjon ha virket inn? Tror jeg ville ringt og hørt med dem ja.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Men har du 5 ukers ferie skal du i feriepengemåneden bli trukket for den femte uka igjen (siden du får denne utbetalt den måneden du tar ut den siste uken ferie). Men ta uansett en prat med de som kjører ut lønnen din, kun de kan forklare hva som gjelder for deg og sjekke om dette er rett. Jeg syns det hørtes litt lite ut i forhold til lønn, men det kan være andre forhold som gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå