Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Fordelen med jeg har fått svangerskap diabetes er at jeg endelig fikk til JM Er ikke JM i den kommuna jeg bor i. Så nå går jeg på kontroll på sykehuset og skal ha annenhver uke JM/Lege. Så idag var min første JM time ) Jeg er 30+2 og han ligger godt nedi med hodet. VAr ikke feste, men lå godt nedi. Vanlig så tidlig? Ble litt overrasket jeg Livmora mi er ganske langt oppe også. Det kommenterte hun også. Han har jo vokst sa hun, da kun kjente hvor livmora var UL i forje uke var han 8% større enn gjennomsnittet og veide 1400g (uke 29) Så han er ikke så veldig stor da heldigvis
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Så bra at du endelig får jordmor da;) Det er en trygghet det å vite at man får ofte sjekk, syntes nå jeg da..... For noen, er det vanlig at bebis ligger godt nedi så tidlig, for noen ikke.... Sist jeg var på ul, var 28+4, da sa legen at han lå godt nedi bekkenet, og var ca 12% over normalen, og ble estimert til ca 1400-1500 gram.... Så våre bebis ligger jo ganske likt da.... De er store, men ikke så veldig store hehe;) Du får vel ul igjen på sykehuset om noen uker?
123snart4"høygravid" Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Dette ser bra ut da! Jeg har også svangerskapsdiabetes med termin 31. august. Barnet ligger foreløpig 15% over gjennomsnittet, men langtidssukkeret mitt er 4.8 så det er nok bare naturlig at det blir et stort barn. Greit å vite at det ikke er fordi jeg ikke gjør en god nok jobb he he.....
Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2008 jeg hadde langtidsblodsukker på 5,0 nå. Og det gjorde jeg i mine to første svangerskap også. Og det er jo veldig bra. Jeg har kostregulert og ikke insulin. Hva har du? Min to første ble 3360g og 3790g svangerskapdiabetes da også. Mulig denne blir litt større enn sine to søstre Så de trenger nødvendigvis ikke bli veldig store Skal på UL om 2 uker
123snart4"høygravid" Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har også kostregulert:) Mine tidligere barn var 3100, 3500 og 3780. Denne ligger an til å bli 4 kg... Jeg skal også på ny UL om ca 2 uker:) Håper at jeg slipper å bli satt i gang til termin, men ønsker ikke å gå over heller..... Har du fått dine til termin?
Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2008 De har satt meg igang rundt terminen. Får ikke lov å gå over. De vurderer fra uke 38, men vist alt ser fint ut kan man gå til terminen. Så med nr 1 ble jeg satt igang 4 dager over og nr 2 en dag før (hadde fint blodsukker hele veien)
123snart4"høygravid" Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Jeg fikk første mann 3 dager over og andre 1 dag før, begge spontant. Siste ble satt i gang 6 dager over. Forventer ikke å få før termin i alle fall he he... Det er jo greit at vi slipper å gå så mye over termin da, blir temmelig lei av å passe på hva jeg spiser hele tiden:(
Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2008 ja det er veldig greit å slippe å gå 10-14 dager over Gleder meg til jeg kan spise det jeg vil igjenn Bare det å ta seg ei frukt når man vil savner jeg..nå må jeg likssom planlegge om jeg skal ha frukt etter måltidet eller ikke..jeg er veldig glad i frukt
jente Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Hei,, Da har vi termin likt,,, Jeg har termin den 30.08.08 og er i dag 30 + 2 dager på vei,, Vi og venter nr 3.. Når babyen min var 29+ 2 dager veide hun 1570 gram. Så nå har hun nok lagt på seg mer..
123snart4"høygravid" Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Samme her:) Har lært meg til at jeg tåler godt å spise frukt mellom måltider hvis jeg bare tar et grovt knekkebrød først. Spiser all frukt utenomn druer. Frukt er mitt "snop" he he, men må jo begrense mengden da. Ja, det blir nok utskeielser etter fødsel på meg!!! Men det er jo litt positivt å være tvunget til å leve sundt når vi er gravide... Jeg er typen til å legge på meg alt for mye hvis jeg kan spise hva jeg vil:) Håper på å begrense sukkeret etter fødsel også, har nemlig hatt en tendens til å la det ta overhånd he he. Men FØRST skal jeg unne meg altslags godt...
Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2008 min plan var å ta med en stooor pose med smågodt som jeg kan kose meg etter fødselen hehe Jeg spiser ei frukt etter jeg har spist et måltid jeg Druer holder jeg meg unna jeg også, men spiste mye druer før jeg fikk svangerskapdiabetes denne gangen. Synes blåe druer er så godt Men er gost med gulerøtter og kålrot også og det er jo fiber i så det kan man spise masse av Jeg føler meg som den sunnhetsdronninga hehe
Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2008 min termin er 29.aug omtrent likt:) Spennede når det er flere rundt samme termin. Blir kjekt å følge med når dere andre rundt samme tid får er jo bare 10 uker igjenn !! Går kjempefort dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå