Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er jeg 7 uker på vei.

Men forrige onsdag fikk jeg en liten blødning. Det blødde bare bittelitt frem til fredag, da kom det mye, lik en kraftig mens. Slik har det vært helt frem til tirsdag, da avtok det noe, men jeg blør fortsatt.

Var på ul på sykehuset fredag (6+1), men der vistes kun en slimpose, og blodprøven viste et HCG nivå på kun 93. Gynekologen mente jeg ikke skulle miste håpet, det kunne fortsatt gå bra. Selv var jeg veldig forberedt på at HCG nivået ville synke da jeg var inne til ny blodprøve tirsdag (6+5), men nå var det oppe i 324. Selvsagt steg håpet mitt da med en gang, men er ikke disse verdiene veldig lave uansett? Noen som har opplevd lignende?

Nå skal jeg ikke inn på ny ul og ny blodprøve før mandag, og det fortoner seg som en hel evighet til..

tror dere det er noen vits i å håpe? Hvor skal egentlig HCG nivået være ved 6 uker?

Jeg skulle ønske det gikk an å begrense håpet, at man bare håpa littegrann, men jeg greier det ikke helt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg :-)

TYPISKE INTERVALLER FOR s-hCG UNDER SVANGERSKAP Uker

etter siste menstruasjon hCG-nivå (IU/L)

4 5 - 100

5 200 - 3000

6 10000 - 80000

7 - 14 90000 - 500000

15 - 26 5000 - 80000

28 - 40 3000 - 15000

Lykke til :-) Klem fra meg

Skrevet

Kan jo være at du produserer HCG sent da... Nivået varierer visst veldig fra person til person! Jeg hadde hørt på gynekologen jeg, og ikke mista håpet! :o) Håper helga går veldig fort for deg. Veit hvor fælt det er å vente på noe slik... Lykke, lykke til på mandag!! Håper så inderlig dere får gode nyheter da!! :o)

Trøsteklemmer fra

Skrevet

Det er håp!

Jeg hadde blødninger fra uke 6-7 i forrige svangerskap. De varte frem til uke11 og var av varierende grad. Var på UL i uke 9, 10 og 11. Første gang så vi ingenting, og jeg fikk beskjed om MA. 10 dager etter så vi et bankende hjerte, og jeg var gravid igjen:-) Tilbake på UL uka etter var det fortsatt liv, men jeg aborterte (SA) dessverre samme kveld. Tok ingen hCG-prøver.

Ikke noe lykkelig slutt, men sjansen for at det går bra til tross for blødninger er ganske stor:-) Vi var bare max uheldige! At du ikke så noe i uke 6 er ganske vanlig, så du skal bare holde på håpet og passe på at du får ukentlig UL så lenge det er usikkert.

Er kommet til uke 7 selv, og det har vært dager med blødninger denne gangen også. Skal på UL neste uke (uke 8) etter avtale med gyn etter forrige SA. De har forsikret meg gang på gang at blødninger er ganske vanlig tidlig i svangerskapet. Har selv fått høre mange historier om at babyer har kommet til verden tross endel blødninger.

Du er så heldig at du har økende hCG, så du har all grunn til å være optimist!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...